۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳

وزارت دفاع ایتالیا Office مایکروسافت را کنار گذاشت

ایتنا - وزارت دفاع نخستین سازمان دولتی ایتالیا محسوب می‌شود که تمام فعالیت‌های خود را به نرم‌افزارهای متن‌باز انتقال داده است.
وزارت دفاع ایتالیا Office مایکروسافت را کنار گذاشت


انجمن غیرانتفاعی و غیردولتی LibreItalia در شهر رم مجموعه نرم‌افزار متن‌بازی را با نام LibreOffice ارائه می‌دهد که تمام فعالیت‌های سازمانی را می‌تواند مدیریت کند. این مرکز اعلام کرد مرکز توسعه سیستم‌های اطلاعاتی وزارت دفاع ایتالیا به LibreOffice مجهز شده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، اتفاق مذکور به این معنی خواهد بود که بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه رایانه شخصی در وزارت دفاع ایتالیا مجموعه نرم‌افزاری Office مایکروسافت را کنار می‌گذارند تا از این پس نیازهای خود را مبتنی بر بسته نرم‌افزار متن‌باز LibreOffice پاسخ دهند.

استقرار این سیستم نرم‌افزار بر اساس طرح مشترکی میان وزارت دفاع و مرکز LibreItalia صورت گرفته است. این فرآیند بر اساس پروتکل مهاجرت نرم‌افزار LibreOffice صورت می‌گیرد تا مشکلی برای اسنادی که از پیش ایجاد شده‌اند به وجود نیاید.

وزارت دفاع ایتالیا به منظور انتقال کامل اسناد و مدارک خود به سیستم جدید و جلوگیری از بروز هر گونه مشکل، سیستم آموزشی جدیدی را به صورت آنلاین راه‌اندازی کرده است تا تمام کارمندان آن بتوانند نحوه استفاده از LibreOffice را بیاموزند.

 

این سیستم آموزشی مبنتی بر مجوز Creative Commons CC۰ ارائه شده است. انجمن غیرانتفاعی LibreItalia همچنین اعلام کرد که در کلاس‌های حضوری به صورت رایگان تمامی کارمندان ارتش ایتالیا را آموزش می‌دهد.

در کشور ایتالیا وزارت دفاع نخستین سازمان دولتی محسوب می‌شود که تمام فعالیت‌های خود را به نرم‌افزارهای متن‌باز انتقال داده است.

سازمان‌های دولتی منطقه‌ای و محلی ایتالیا از جمله Regione Emilia Romagna و شهرداری شهرهای پروجا، کرمونا، ماچراتا، بولزانو و ترنتو و همچنین شهرهای بزرگ بلونیا، پیاچنزا و رجو در نظر دارند تا پایان سال جاری میلادی به سیستم متن‌باز LibreOffice مجهز شوند.
 
کد مطلب: 38192
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام