۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴

ورود اینتل به بازار امنیت خودروهای هوشمند

ایتنا- شرکت اینتل به منظور مبارزه با ایجاد رخنه در اطلاعات مربوط به خودروهای هوشمند، گروهی از متخصصان برجسته را به دور یکدیگر جمع کرده و یک گروه خبر با نام ASRB برای امنیت سایبری در این رده به راه انداخته است.
ورود اینتل به بازار امنیت خودروهای هوشمند


شرکت اینتل به منظور مبارزه با ایجاد رخنه در اطلاعات مربوط به خودروهای هوشمند، گروهی از متخصصان برجسته را به دور یکدیگر جمع کرده و یک گروه خبر با نام ASRB برای امنیت سایبری در این رده به راه انداخته است.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت engadget، شرکت اینتل یکی از برترین شرکت‌های جهان در رده سخت‌افزارهای پردازشی محسوب می‌شود ولی با توجه به کاهش فروش محصولات در رده کامپیوترهای خانگی، این شرکت به همراه رقیب همیشگی خود یعنی ای‌ام‌دی، با بحرانی در زمینه فروش روبرو شده‌اند که چند سال پیش برای هیچ‌کس قابل پیش‌بینی نبود.

در این راستا شرکت اینتل در طول سه سال اخیر فعالیت‌های خود را بسیار گسترش داده است و وارد بازارهای مختلفی شده است که می‌توان تک‌تک این بازارها را تقریبا با بازار کاری قبلی این شرکت نامرتبط دانست.

در آخرین نمونه از این فعالیت‌ها، اینتل دست به جمع‌آوری یک تیم از متخصصان امنیت سایبری زده است تا به واسطه آن بتواند امنیت خودروهای هوشمند را تامین کند.

این تیم حرفه‌ای که با نام ASRB (مخفف عبارت Automotive Security Review Board به معنای گروه بازبینی امنیتی دستگاه‌های خودکار) شناخته می‌شوند، وظیفه امنیت نسل آینده خودروها را بر دوش خواهند داشت.

 

به این ترتیب خودروهایی که به صورت دائمی در ارتباط با شبکه جهانی هستند، کمتر با خطر روبرو خواهند شد زیرا اینتل اعلام کرده است که برجسته‌ترین استعدادهای ممکن در رده امنیت را برای این پروژه به دور هم آورده است.

شایان ذکر است که بحث امنیت خودروها در رده امنیت سایبری پس از هک شدن کنترل از راه دورهای شرکت جیپ در سال گذشته که به یک بحران جدی تبدیل شده بود، به عنوان یک مبحث بسیار مهم در نظر گرفته شد. به همین دلیل نیز شرکت‌هایی مانند اینتل در امن سازی این ساختارها پیشگام شده‌اند.
 
کد مطلب: 38181
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام