۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴

ساخت دوربین‌های بدون باتری برای اینترنت اشیاء

ایتنا- دانشمندان موفق به ساختن دوربین‌هایی شده‌اند که مجهز به نشان‌گرهای نوری ویژه‌ای هستند که بدون نیاز به منبع انرژی خارجی کار کرده و می‌توانند بخشی مهم از ساختار نظارت گسترده اینترنت اشیاء را بر عهده بگیرند.
ساخت دوربین‌های بدون باتری برای اینترنت اشیاء


دانشمندان موفق به ساختن دوربین‌هایی شده‌اند که مجهز به نشان‌گرهای نوری ویژه‌ای هستند که بدون نیاز به منبع انرژی خارجی کار کرده و می‌توانند بخشی مهم از ساختار نظارت گسترده اینترنت اشیاء را بر عهده بگیرند.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت gizmodo، در مناطقی مانند مراکز حیات وحش و یا کارگاه‌های بسیار بزرگ ساختمانی، فرایند نظارت بر ساختار محیطی نمی‌تواند چندان آسان باشد. یکی از مشکلات موجود در این راه نیاز به رسیدگی دائم به دوربین‌ها و حسگرهای موجود در محیط است زیرا تمامی این حسگرها به باتری نیازمند هستند و عمر مفید این باتری‌ها نیز محدود است.

با این وجود دانشمندان اقدام به ساخت دوربین‌های بسیار ویژه‌ای کرده‌اند که بدون نیاز به داشتن باتری می‌توانند شرایط کارکرد در چنین محیط‌هایی را فراهم سازند.

این دوربین‌ها به حسگرهای ویژه‌ای مجهز هستند که می‌توانند انرژی مورد نیاز برای کارکرد خود را از محیط به دست بیاورند و به همین دلیل نیز می‌توان از آنها در شرایط مختلف استفاده کرد.

به کمک این دوربین‌ها می‌توان پروژه‌های بسیار عظیم نظارتی را به سامانه‌های اینترنت اشیاء متصل نموده و از مزایای فراوان کنترل از راه دور محیطی بهره‌مند شد.

 

شایان ذکر است که به علت عدم وجود ساختار منبع خارجی انرژی در این دوربین‌ها می‌توان انتظار داشت که نیاز به تعمیر و نگهداری در آن‌ها بسیار اندک باشد و همین امر نیز کاربری این دوربین‌ها را دوچندان مطلوب می‌سازد.

حال این دوربین تنها دارای قابلیت تامین خودکار انرژی نخواهد بود و مزایای بسیار ویژه دیگری را نیز به کاربران خود ارائه خواهد کرد.
دوربین ساخته شده این قابلیت را دارد که با کمک چهار لامپ ال ای دی بسیار کوچک که در آن تعبیه شده است، با تخمین ساختار نوری در محیط، تصاویر را با یکدیگر مقایسه کرده و به کمک این مقایسه به عمق تصویر و میزان فاصله با اجسام مختلف دست پیدا کند.
کد مطلب: 38166
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام