۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳

وب‌سایتی برای مشاهده آنلاین حملات سایبری

ایتنا- گاهی حملات سایبری از کنجکاوی و ماجراجویی نوجوانان علاقه‌مند به ترفندهای امنیتی صورت می‌گیرد.
وب‌سایتی برای مشاهده آنلاین حملات سایبری


یک شرکت کانادایی به تازگی وب‌سایتی راه‌اندازی کرده است که ادعا می‌کند به صورت آنلاین مبدا، مقصد و شدت حملاتی سایبری که در جهان صورت می‌گیرد را می‌تواند در قالب گرافیکی ارائه کند.


به گزارش ایتنا از ایرنا، تقریبا روزی نیست که خبری درباره یک حمله سایبری در جایی از جهان نشنویم یا نخوانیم.

حملاتی که به تناسب شرکت‌ها، افراد، گروه‌های هکری و حتی بعضا سازمان‌های دولتی، رقبای خود را در نقطه‌ای دیگر از جهان مورد تهاجم قرار می‌دهند.

اهداف این حملات نیز متفاوت است؛ از کنجکاوی و ماجراجویی یک نوجوان علاقه‌مند به ترفندهای امنیتی گرفته تا حملات سازمان یافته به منظور سرقت اطلاعات یک فرد یا عده‌ای برای باج‌گیری یا فروش اطلاعات به گروه‌های دیگر.

آثار و عواقب این حملات که در بعضی موارد آسیب‌های شدید و ضررهای هنگفتی از لحاظ اقتصادی، امنیتی یا حیثیتی به سازمان‌ها و دولت‌ها وارد می‌کند و باعث شده امروزه متخصصان و مؤسسات بسیاری بر موضوع امنیت سایبری متمرکز شوند و روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

اخیرا شرکت امنیتی نورس (Norse) اقدام به راه‌اندازی وب‌سایت map.norsecorp.com کرده است که ادعا می‌کند به صورت لحظه به لحظه و آنلاین، مبدا، مقصد و شدت حملات سایبری که در جهان صورت می‌گیرد را در یک قالب گرافیکی قابل مشاهده می‌کند.

روش کار این تارنما بدین صورت است که کارشناسان نورس اطلاعات مربوط به صدها حمله هکرها را از 'دارک‌نت‌های' موجود در ۴۰ کشور جمع‌آوری و تحلیل می‌کنند، سپس با استفاده از برنامه‌ای که نوشته‌اند آن را در یک قالب بصری پیاده می‌کنند.

بدین ترتیب کاربران می‌توانند در یک نمای کلی دریابند کدام کشورها بیشتر مامن هکرها و کدام کشورها و مناطق آماج این حملات هستند.

با توجه به ذی‌نفع بودن صاحبان نورس در برخی جریانات، اطلاعات این سایت چندان قابل استناد نیست.

به علاوه منابع اطلاعاتی این شرکت در آن حد هم کامل نیست که ادعای دقت کامل داشته باشد.
کد مطلب: 38099
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام