۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۱
افزودن شدن ۴۰ زبان جدید به دستیار مجازی مایکروسافت

Cortana برای ایرانی‌ها به‌روز شد

ایتنا - مترجم Cortana در بخش جست‌وجوگر آن مورد استفاده قرار می‌‌گیرد و پیام‌های صوتی کاربر را هم به ۴۰ زبان یاد شده را ترجمه می‌کند.
Cortana برای ایرانی‌ها به‌روز شد


سیستم Cortana قصد دارد از خدمات‌رسانی به تمام کاربران ویندوز ۱۰ اطمینان حاصل کند و در قالب یک مترجم کارآمد در زبان‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از لپ‌تاپ‌مَگ، شرکت مایکروسافت اعلام کرد دستیار مجازی آن هم‌اکنون می‌تواند کلممات، عبارات و جملات کامل را به ۴۰ زبان مختلف جهان ترجمه کند که البته این سرویس در مرحله نخست برای رایانه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ در کشورهای آمریکا و چین استفاده می‌شود.

قابلیت مترجم در Cortana در بخش جست‌وجوگر آن مورد استفاده قرار می‌‌گیرد که البته به صورت همزمان می‌تواند پیام‌های صوتی کاربر به ۴۰ زبان یاد شده را ترجمه کند. بر این اساس کاربران به جز آنکه جملات مورد نظر خود را در بخش جست‌وجوگر وارد می‌کنند، به صورت صوتی هم می‌توانند خدمات مترجم Cortana را مورد استفاده قرار دهند.

با این توضیح اگر به زبان فارسی به Cortana بگویید: «نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس کجا واقع شده است؟» او می‌تواند در آن واحد جمله شما را به ۴۰ زبان مختلف ویرایش، ترجمه و ارسال کند و همچنین آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد. شما همچنین می‌توانید با کلیک روی لینک Open Translator قابلیت‌های مختلف این مترجم همزمان را مورد استفاده قرار دهید.

 

این اقدام یکی دیگر از گام‌های جدید مایکروسافت برای رقابت با دستیار دیجیتالی Siri اپل محسوب می‌شود که هم‌اکنون در انواع مختلف دستگاه‌های موبایلی این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مایکروسافت توضیح داد که Cortana می تواند به عنوان یک دستیار کارآمد و در قالب یک نرم‌افزار مجزا روی سیستم‌های عامل ویندوز فون، ویندوز،‌ اندروید و iOS مورد استفاده قرار گیرد.

در سایت اینترنتی لیست زبان‌هایی که در Cortana پشتیبانی می‌شوند به قرار زیر اعلام شد: فارسی، بلغاری، کاتالان، چینی(ساده شده)، چک، دانمارکی، هلندی، انگلیسی، استونیایی، فنلاندی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، عبری، هندی، مجاری، اندونزیایی، ایتالیایی، ژاپنی، کلینگون(pIqaD) ، کره‌ای، لتونی، مالایی، مالتی، لهستانی، پرتغالی، رومانیایی، روسی، اسلواکی، اسلونیایی، اسپانیایی، سوئدی، تایلندی، ترکی، اوکراینی، اردو، ویتنامی و ویلز.
 
کد مطلب: 38031
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام