۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۲

ارزش ۲۵۰ میلیارد دلاری بازار خدمات ابری جهان تا سال ۲۰۱۷

ایتنا - فضای پردازش ابری و خدمات وابسته به آن طی سال گذشته بیش از ۳.۹ میلیون فرصت شغلی جدید در کشور آمریکا ایجاد کرد.
ارزش ۲۵۰ میلیارد دلاری بازار خدمات ابری جهان تا سال ۲۰۱۷


بر اساس بررسی‌های انجام شده در مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی شد ارزش بازار جهانی خدمات پردازش ابری تا سال ۲۰۱۷ میلادی از ۲۵۰ میلیارد دلار هم فراتر رود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تِک، این مرکز تحقیقاتی در گزارش خود گفت ظرف دو سال آینده ارزش بازار جهانی خدمات IT به بیش از ۱.۱ تریلیون دلار می‌رسد.

کارشناسان از هم‌اکنون سال ۲۰۱۸ میلادی میانگین رشد سالانه ۲۲.۸ درصدی را برای بازار جهانی خدمات پردازش ابری در نظر گرفته‌اند.

بررسی‌ها نشان داده است فضای پردازش ابری و خدمات وابسته به آن طی سال گذشته بیش از ۳.۹ میلیون فرصت شغلی جدید در کشور آمریکا ایجاد کرده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال جاری میلادی به بیش از ۵.۴ میلیون فرصت شغلی برسد.

 

مرکز تحقیقاتی گارتنر اعلام کرد طی تا سال ۲۰۲۰ میلادی پنج بخش زیر در عرصه خدمات پردازش ابری بسیار مورد توجه قرار خواهند گرفت: سیستم‌های تخصصی ذخیره‌ساز اطلاعات، زیرساخت‌ها و فرآیندهای تخصصی مبتنی بر فضای ابری، سیستم‌های امنیتی، سیستم‌های تخصصی تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی اطلاعات، سیستم‌های تحلیلگر کلان داده‌ها.

کارشناسان بر این باورند که در عرصه زیرساخت‌ها و فرآیندهای تخصصی مبتنی بر فضای ابری تا سال ۲۰۲۰ میلادی مرکز خدمات پردازش ابری آمازون (AWS)، گوگل، مایکروسافت، IBM و Rackspace بازار جهانی را در اختیار خواهند داشت.

نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات(SaaS) مهم‌ترین سرویس ارائه شده در حوزه ابری هستند که میزان سازگاری سازمان‌های بزرگ جهان با آنها از ۱۱ درصد در سال ۲۰۱۰ میلادی به ۷۲ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش می‌یابد.
 
کد مطلب: 38030
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام