۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۶

چرا پروژه "هما" راه‌اندازی شد؟

ایتنا- پروژه هاب ماهواره‌ای ایران با هدف تامین زیرساخت ارتباطات ماهواره‌ای و پوشش مناطق غیر قابل دسترس و صعب‌العبور به بهره‌برداری رسید.
چرا پروژه "هما" راه‌اندازی شد؟


این پروژه با هدف استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای در کنار سایر سیستم‌های ارتباطی نظیر فیبرنوری و رادیو به عنوان یک مکمل سهل‌الوصول و مطمئن برای تامین ارتباطات نقاط دور افتاده و خاص و نیز برای پاسخگویی به نیازهای ارتباطی در مواقع اضطراری و حوادث غیر مترقبه راه‌اندازی شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، طرح هاب شبکه ماهواره‌ای در ایستگاه ماهواره‌ای بومهن تهران اجرا شده است که همزمان با هفته دولت وارد فاز عملیاتی شد.

با نصب و راه‌اندازی تجهیزات پایانه‌های ماهواره‌ای در این پروژه امکان تامین ارتباط هر نقطه در داخل و خارج کشور برای ارتباطات زیرساخت فراهم می‌شود و این شرکت قادر خواهد بود در اسرع وقت ترافیک هر نقطه را در داخل و خارج کشور به شبکه‌های ارتباطی انتقال داده و خدمات مد نظر را ارائه کند.

بر این اساس پروژه هاب ماهواره‌ای با هدف استفاده حداکثری از منابع موجود و استفاده از امکانات ایستگاه ماهواره‌ای بین‌المللی زمینی بومهن صورت گرفته و در این پروژه با تجهیز بخشی از تجهیزات این ایستگاه ماهواره‌ای به تکنولوژی‌های روز و فناوری‌های نوین، قابلیت ارائه سرویس‌های صوت، تصویر، دیتا و انتقال ترافیک تا ۱۵۰۰ پایانه ماهواره‌ای را خواهد داشت.

این پروژه در جهت استفاده بهینه از پهنای باند فضایی و کاهش هزینه بخش فضایی دارای قابلیت ارسال همزمان بر روی پنج ماهواره مختلف و ارائه سرویس در بیش از دو سوم کره زمین، قابلیت ارائه سرویس به پایانه‌های متحرک همچون قطار، هواپیما و کشتی و نیز قابلیت ایجاد شبکه مجازی برای استفاده از اپراتورها را خواهد داشت.

هاب ماهواره‌ای ایران امکان تامین ارتباط نقاط صعب‌العبور جزایر و کوه‌های نفتی با ضریب دسترسی بالا و انتقال ترافیک اپراتورهای موبایل را به نقاط مختلف برقرار می‌کند.

محمود خسروی - مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت - درباره این پروژه گفت: پروژه هاب ماهواره‌ای یکی از پروژه‌های مهم جهت پوشش مناطق غیرقابل دسترس و صعب‌العبور است و خوشبختانه فناوری استفاده شده آخرین تکنولوژی روز دنیاست که با وجود تحریم‌ها کار بسیار مهمی بوده است.

وی با تقدیر از حمایت‌های دولت و مجلس در تحقق اهداف مد نظر، گفت: زیرساخت شبکه اصلی ارتباطی کشور و زمینه ساز دولت الکترونیک است و نیازمند ادامه حمایت مجلس و دولت می‌باشد.
کد مطلب: 37970
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام