۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸
معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تاکید کرد:

حق امتیاز 4G اپراتورسوم کمتر از دو اپراتور دیگر

اعلام مبلغ تا دو هفته دیگر
ایتنا- عباسی شاهکوه: بر اساس مصوباتی که پیش از این تنظیم شده، اپراتورها برای ورود به نسل‌های بالاتر ملزم به اجرای شرایطی خاص هستند.
حق امتیاز 4G اپراتورسوم کمتر از دو اپراتور دیگر


معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری درباره حق امتیاز اپراتور سوم برای دریافت مجوز ورود به عرصه ارائه خدمات نسل چهار، گفت: حق امتیاز این اپراتور ظرف دو هفته آینده بررسی و به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیشنهاد می‌شود، اما قطعا این رقم کمتر از حق امتیاز دو اپراتور دیگر برای ورود به نسل سه و چهار خواهد بود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، صادق عباسی شاهکوه معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا هنوز حق امتیاز رایتل برای ورود به عرصه ارائه خدمات 4G مشخص نشده است؟، توضیح داد: برای تعیین این رقم لازم است شاخص‌های مختلفی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوباتی که پیش از این تنظیم شده، اپراتورها برای ورود به نسل‌های بالاتر ملزم به اجرای شرایطی خاص هستند که از جمله این شرایط می‌توان به مواردی مانند اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ها و یا همکاری با اپراتورهای مجازی اشاره کرد ، البته در کنار این موارد برخی شرایط هم به طور اختصاصی برای هر اپراتور لحاظ می شود.

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت:‌ اکنون قرار بر آن است که میزان حق امتیاز رایتل برای ورود به خدمات نسل چهار ظرف دو هفته آینده محاسبه و برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیشنهاد شود.

البته قطعا رقمی که برای حق امتیاز اپراتور سوم لحاظ می‌شود کمتر از دو اپراتور دیگر بوده و حتی ممکن است این رقم از نصف حق امتیازی که دو اپراتور اول کشور پرداخت کرده‌اند هم کمتر باشد.

به گفته عباسی، اپراتورهای اول و دوم در زمان ارتقای پروانه به طور هم‌زمان مجوز ورود به نسل‌های سه و چهار و دو باند فرکانسی ۳۰ مگا هرتزی را دریافت کردند، در حالی که اپراتور سوم فقط مجوز نسل چهار را دریافت کرده است، به همین دلیل اپراتور سوم کمتر از نیمی از باند فرکانس‌های دو اپراتور دیگر را نیاز خواهد داشت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به کمتر بودن مشترکان اپراتور سوم، این اپراتور کار خود را با حجم بازار کمتری شروع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تمام این پارامترها در تعیین حق امتیاز موثرند تاکید کرد: حق امتیاز اپراتور سوم بر اساس این پارامترها و چارچوب یکسانی که برای دو اپراتور دیگر محاسبه شده، محاسبه خواهد شد.

عباسی همچنین اظهار کرد: پیش از این هم برای دو اپراتور دیگر شرایط بدین ترتیب بود که پس از اجرای آزمایشی این طرح، پروانه‌ها برای آن‌ها صادر شده و در پروانه الحاقیه‌ای نیز وجود داشت. درخصوص رایتل نیز اکنون شرایط به همین شکل خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا لازم نبوده قبل از ارائه مجوز حداقل رقم حق امتیاز به اطلاع اپراتور رسیده شود تا اپراتور بررسی کند که آیا امکان پرداخت این حق امتیاز را دارد یا خیر، متذکر شد: مبلغ حق امتیازی که برای رایتل در نظر گرفته می‌شود قطعا از دو اپراتور دیگر یعنی رقم ۳۰۰ میلیارد تومان کمترخواهد بود، از سوی دیگر با توجه به روشن بودن روش محاسبه، این شرکت می‌تواند ارزیابی‌های کلی را به عمل آورد.

علاوه بر این باید به این نکته هم توجه داشت که در هر صورت با توجه به شرایط ، هم برای فضای رقابتی کشور و هم برای اپراتور، چاره‌ای جز ورود به این عرصه و ارتقاء سطح خدمات باقی نمی‌ماند.
کد مطلب: 37921
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام