۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷

۵۷ درصد شرکت‌های نرم‌افزاری تاکنون ابزار موبایلی نساخته‌اند

ایتنا - ۴۷ درصد توسعه‌دهندگان که ابزار موبایلی تولید کردند، توضیح دادند که به صورت میانگین سالی یک ابزار کاربردی را روانه بازار می‌کنند.
۵۷ درصد شرکت‌های نرم‌افزاری تاکنون ابزار موبایلی نساخته‌اند


طی چند سال اخیر همه کارشناسان بر این مسئله اتفاق‌نظر داشته‌اند که ابزارهای موبایلی راه را به سوی آینده باز می‌کنند و همین مسئله باعث شده است تا هر فردی که در حوزه IT فعالیت می‌کند، تمرکز خود را از سرورهای سنتی یا ابزارهای رایانه‌ای به ابزارهای موبایلی انتقال دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، بسیاری از مراکز نرم‌افزاری جهان به صورت تخصصی تولید ابزارهای موبایلی را آغاز کرده‌اند و روی آنها تمرکز دارند. ولی باید توجه داشت که واقعیت با این مسئله اندکی تفاوت دارد و همه مراکز نرم‌افزاری تمایل به حضور در این عرصه ندارند.

بررسی جدیدی که روی بیش از ۳ هزار متخصص IT انجام شد این مسئله را نشان داد بیشتر مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزار در جهان هرگز سراغ ابزارهای موبایل نرفته‌اند.

در بین شرکت‌های نرم‌افزاری که تاکنون دست به تولید ابزارهای موبایلی نزده‌اند مراکزی وجود دارند که به دلیل محدودیت منابع، فقدان فرآیندهای کارآمد و پایین بودن درخواست بازار سعی کرده‌اند پروژه‌های خود را در این زمینه به تعویق بیاندازند.

 

تجربیات کاربری (UX) نیز در این زمینه اهمیت زیادی داشته است و همچنین دیده می‌شود که عدم فهم صحیح از نیازهای کاربران باعث شده است تا بسیاری از ابزارهای موبایلی در بازار موفق نباشند.

این بررسی را مرکز Telerik انجام داد و در پاین مشخص شد بخش اعظم متخصصان فناوری معادل ۵۷ درصد آنها اعلام کردند که تاکنون هرگز در پروژه مربوط به توسعه ابزارهای موبایلی حضور نداشته‌اند و بر این باورند که فعالیت مذکور یک پروژه کاملا تخصصی محسوب می‌شود و هر کارشناس نرم‌افزاری نمی‌تواند در آن حضور داشته باشد.

از بین این افراد ۴۷ درصد توسعه‌دهندگان که ابزار موبایلی تولید کردند، توضیح دادند که به صورت میانگین سالی یک ابزار کاربردی را روانه بازار می‌کنند و برخی از آنها گفتند که در طول سال حتی یک ابزار کاربردی هم نمی‌سازند.

در این بررسی ۱۶ درصد توسعه‌دهندگان نرم‌افزار تغییرات در فناوری‌های موبایلی را عامل کاهش فعالیت‌های خود دانستند، ۱۹ درصد به نبود زمان کافی برای تولید نرم‌افزارهای مناسب اشاره کردند و ۱۵ درصد هم نداشتن ابزارهای کافی برای ساخت چنین نرم‌افزارهایی را عامل دانستند.
 
کد مطلب: 37893
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام