۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۷

پچ جدید نسخه خانگی ویندوز ۱۰ به شما امکان خاموش کردن آپدیت اتوماتیک را می‌دهد

ایتنا- امکان غیرفعال کردن آپدیت خودکار برنامه‌ها در نسخه ویندوز 10 بنا به دلایل نامعلوم حذف شده بود.
پچ جدید نسخه خانگی ویندوز ۱۰ به شما امکان خاموش کردن آپدیت اتوماتیک را می‌دهد


بعد از نصب آپدیت تازه منتشرشده‌ تجمعی شماره 5 (آپدیت تجمعی یا Cumulative Update، تمام آپدیت‌های قبلی خود را هم در بر دارد)، می‌توانید این تنظیمات را تغییر داده و آپدیت‌ها را به صورت دستی نصب کنید.


آپدیت تجمعی شماره پنج یا KB3081448، یکی از سه آپدیتی است که مایکروسافت در روز پنجشنبه منتشر کرده است. دو آپدیت دیگر به حل دو مشکل پروسه به‌روزرسانی ویندوز 10 و تجربه‌ای که کاربر در اولین استفاده از ویندوز 10 با آن مواجه می‌شود، می‌پردازند.

البته نمی‌دانیم که آپدیت تجمعی شماره پنج چه چیزهای تازه‌ دیگری دارد، زیرا مایکروسافت چیز بیشتری توضیح نمی‌دهد و یادداشت آن تنها می‌گوید که این آپدیت، به بهبود قابلیت‌ها و کارایی ویندوز 10 کمک می‌کند.

اگر هنوز این به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اید، با سر زدن به بخش آپدیت ویندوز 10 (Settings > Update & Security > Windows Update) مطمئن بشوید که آخرین پچ‌های ویندوز را دریافت کرده‌اید.

پس‌ازاینکه آپدیت تجمعی شماره‌ 5 را نصب کردید برنامه استور را باز کنید، در نوارابزار بر دکمه پروفایل کلیک کنید (شکل سر و شانه‌های آدمکی که در سمت چپ جعبه جست‌وجو قرار گرفته است)، سپس از منویی که باز می‌شود تنظیمات را انتخاب کنید.

ازآنجا باید بتوانید سوئیچ به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها را غیرفعال کنید. البته احتمالاً هنوز هم می‌خواهید آپدیت برنامه‌ها را به‌محض اینکه منتشر می‌شوند، دریافت کنید.

Richard Hay از وب‌سایت WinSuperSite فکر می‌کند که غیرفعال شدن گزینه تغییر وضعیت به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها، نتیجه یک باگ بوده و به محدود کردن عمدی کاربران از سوی مایکروسافت ارتباطی ندارد؛ اما اضافه می‌کند که حتی اگر غیرفعال شدن عمدی بوده باشد، بازگرداندن آن از سوی مایکروسافت نشانه خوبی است. وی می‌نویسد:

اگر این تغییر از بازخوردی که مایکروسافت از سوی کاربرانش دریافت کرده ناشی شده باشد، در حقیقت مایه دلگرمی است و امیدواریم که توجه مایکروسافت به نظرات، به بخش‌های دیگری نظیر نشان دادن جزئیات آپدیت‌های تجمعی هم سرایت کند.

منبع : فارنت
کد مطلب: 37884
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام