۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۵

گوگل برای همیشه آگهی‌های Flash در مرورگر Chrome را غیرفعال کرد

ایتنا - شرکت آمازون هم برای تعطیل کردن آگهی‌های تبلیغاتی مبتنی بر نرم‌افزار Flash تاریخ اول سپتامبر را انتخاب کرده است.
گوگل برای همیشه آگهی‌های Flash در مرورگر Chrome را غیرفعال کرد


شرکت گوگل تصمیمات جدید در مورد نرم‌افزار Flash گرفته است و بر اساس آن قصد دارد اجرای تمام آگاهی‌های تبلیغاتی مبتنی بر این نرم‌افزار را روی نسخه رایانه‌ای مرورگر اینترنتی Chrome غیرفعال کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، این اتفاق نخستین بار در نسخه بتای Chrome عرضه شده در ژوئن ۲۰۱۵ صورت گرفت و سرانجام گوگل به این نتیجه رسید که از تاریخ اول سپتامبر آن را به صورت گسترده برای تمام کاربران خود در سراسر جهان عملی کند.

اگرچه گوگل قصد ندارد نرم‌افزار Flash را به صورت کامل در مرورگر Chrome غیرفعال کند، ولی گفته شده است که هم‌اکنون تنها محتوای اصلی ویدیو و انیمیشن مبتنی بر این نرم‌افزار می‌توانند اجرا شوند و مابقی آگهی‌های تبلیغاتی با این نرم‌افزار اجرا نمی‌شوند.

گوگل روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد اقدام مذکور به این معنی خواهد بود که بسیاری از آگهی‌های تبلیغاتی مبتنی بر Flash برای کاربران مرورگر اینترنتی Chrome اجرا نمی‌شوند و کاربران اگر تمایل به تماشای این آگهی‌ها داشته باشند، باید به صورت دستی آنها را فعال کنند.

 

لازم به ذکر است شرکت آمازون هم برای تعطیل کردن آگهی‌های تبلیغاتی مبتنی بر نرم‌افزار Flash در سایت اینترنتی amazon.com تاریخ اول سپتامبر را انتخاب کرده است.

با این اتفاقات اجرای محتوای مبتنی بر فلش در مرورگرهای اینترنیت Chrome، موزیلا فایرفاکس و Safari اپل به میزان قابل ملاحظه محدود شده‌اند.

شرکت گوگل توضیح داد که علاوه بر مشکلات امنیتی، با تغییر رویه خود برای کنار گذاشتن نرم‌افزار Flash می‌کوشد جلوی مصرف بیش از اندازه انرژی در باتری دستگاه‌های موبایلی را بگیرد.
 
کد مطلب: 37837
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام