۰
plusresetminus
شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱

۶۰ درصد سازمان‌ها به نرم‌افزارهای SaaS مجهز می‌شوند

ایتنا - تا پایان سال جاری میلادی ارزش بازار محصولات امنیتی مخصوص فضای پردازش ابری 282 میلیون دلار خواهد بود.
۶۰ درصد سازمان‌ها به نرم‌افزارهای SaaS مجهز می‌شوند


از آنجا که بیشتر سازما‌ها داده‌ای حساس و ابزارهای کاربردی مورد نیاز خود را روی فضای پردازش ابری قرار می‌دهند، میزان نگرانی آنها در مورد امنیت این سرویس‌ها بسیار زیاد شده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، مرکز تحقیقاتی Forrester در آخرین گزارش خود اعلام کرد یک‌سوم سازمان‌های جهانی هم‌اکنون نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات(SaaS) استفاده می‌کنند و در بخش‌های مختلف خود، ابزارهای متناسب با آن را به کار می‌گیرند.

کارشناسان این مرکز تحقیقاتی پیش‌بینی کرده‌اند تعداد سازمان‌های جهانی که تا سال آینده به نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات مجهز می‌شوند تا ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

این نرم‌افزارها در مجموع داده‌های مشتریان، داده‌های کارمندان و اموال معنوی را فضای پردازش ابری در اختیار می‌گیرند و به دنبال آن مدیران فناوری در سازمان‌ها نگرانی فراوان دارند که امنیت این داده‌ها فراهم شود.

 

مرکز Forrester پیش‌بینی کرد تا پایان سال جاری میلادی ارزش بازار محصولات امنیتی مخصوص فضای پردازش ابری ۲۸۲ میلیون دلار خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم طی پنج سال آینده به بیش از ۲ میلیارد دلار برسد.

بخشی از نگرانی مدیران اطلاعاتی مربوط به این مسئله می‌شود که در جریان انتقال داده‌ها و ابزارها به فضای ابری، نتوانند ریسک این قضیه را کاهش دهند و مدیریت کامل امنیت را در دست بگیرند. در این زمینه میزان نگرانی مدیران اطلاعاتی و مدیران عامل سازمان‌ها به یک میزان سنجیده شده است.

مرکز Forrester اعلام کرد که توانمندی ابزارهای امنیتی هنگامی که روی فضای ابری مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار محدود می‌شود. در این زمینه راهکارهای سنتی از جمله سیستم‌های کنترل دسترسی شبکه مبتنی بر VPN و سیستم‌های امنیت اطلاعات نمی‌توانند اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام دهند.
 
کد مطلب: 37834
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام