۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۲

برنامه‌های گوگل برای ساخت روتر WiFi

ایتنا- گوگل به طور رسمی اعلام کرد که این شرکت وارد بازار روترهای وای.فای خواهد شد.
برنامه‌های گوگل برای ساخت روتر WiFi


روتر جدید گوگل با همکاری شرکت TP-Link تولید خواهد شد و گوگل آن را «OnHub» نامیده است.


شرکت گوگل از دیرباز به واسطه موتور جستجوی قدرتمندش شناخته می‌شود. به مرور این شرکت با تولید عینک‌های واقعیت مجازی، خودروهای خودران، بالون‌های ارسال داده، گوشی‌های هوشمند و ... وارد عرصه‌های بسیاری شد که در برخی موارد نیز مایه تعجب اهالی فن شد. در آخرین نمونه خبر می‌رسد این شرکت در صدد راه‌اندازی خط تولید روترهای وای‌فای است.

تروند وولنر، مدیر تولید گوگل طی پستی در Google Blog اعلام کرد شرکت متبوعش قصد دارد با همکاری TP-Link که سابقه طولانی در زمینه مزبور دارد، وارد این حوزه از بازار سخت افزار شود. نام این روتر OnHub خواهد بود.

اما به گفته خود وی OnHub قرار نیست فقط یک روتر ساده باشد. این روتر به نحوی طراحی شده که کاربری آن حتی برای افراد ناآشنا و تازه کار سهل باشد.

این روتر از پروتکل اتصال ZigBee یا همان IEEE 802.15.4 و همین‌طور زبان برنامه‌نویسی Weave که توسط متخصصان گوگل ویژه اینترنت اشیا طراحی شده پشتیبانی می‌کند.

این زبان جدید گوگل برای ارتباط بین محصولات هوشمند خانگی طراحی کرده و می‌تواند روتر گوگل را در جایگاه یک هاب هوشمند خانگی قرار دهد.

به علاوه OnHub دارای قابلیت Bluetooth 4.0 که شامل فناوری نوین Bluetooth Smart Ready می‌شود، است.

گوگل روی راحتی استفاده و راه‌اندازی OnHub تاکید دارد و برای این منظور اپلیکیشنی با طراحی ساده و مرتب روی اندروید و iOS ارائه کرده که در آن تعداد دستگاه‌های متصل به روتر و سرعت ارائه شده به هر یک قابل مشاهده است.

OnHub همچنین دستگاه‌های مورد استفاده توسط کاربر و میزان مصرف داده توسط هرکدام را به خاطر می‌سپارد تا برای هر ابزاری پهنای باند مناسب در نظر گرفته شود.

محققان گوگل معتقدند طراحی استوانه‌ای روتر و 13 آنتن به کار رفته درون آن باعث نفوذ هرچه بیشتر امواج در سراسر محل خواهد شد.

OnHub همچنین از وای.فای 5 گیگاهرتزی 802٫11ac پشتیبانی می‌کند و قادر است به شکل خودکار بهترین کانال را برای ارسال امواج انتخاب کند.

وان هاب همانند AirPort Extreme اپل، یک روتر بسیار بلند بوده که به منظور یکپارچه‌سازی، دارای آنتن‌های داخلی است و با نصب یک برنامه برروی گوشی‌های هوشمند اندرویدی و محصولات اپلی، می‌توان آن را کنترل نمود.

کارشناسان حوزه سخت‌افزار معتقدند عرضه روتر گوگل ممکن است بازار این محصول را نیز دستخوش تغییراتی کند و برخی رقبا را نیز ناخشنود سازد.

در حال حاضر روترهای با چنین کیفیت بالایی بیش از 300 دلار قیمت دارند لیکن گوگل روی محصول خود 200 دلار قیمت گذاشته است.
کد مطلب: 37765
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام