۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳

همه نسخه‌های ویندوز اورژانسی وصله شدند

ایتنا - اگر بدافزارها از طریق این حفره امنیتی به صورت موفقیت‌آمیز مستقر شوند، هکر می‌تواند کنترل کامل رایاه را در دست بگیرد.
همه نسخه‌های ویندوز اورژانسی وصله شدند


بار دیگر مرورگر اینترنتی Internet Explorer برای مایکروسافت مشکل ایجاد کرد و این بار غول نرم‌افزاری جهان مجبور شد وصله‌های اورژانسی خود را که در خانواده آسیب‌پذیری‌های امنیتی «بحرانی» طبقه‌بندی می‌شوند روانه بازار کند تا همه نسخه‌های ویندوز ایمن بمانند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، این شرکت بزرگ نرم‌افزاری روز گذشته از تمام کاربران خود در سراسر جهان خواست تا وصله‌های منتشر شده را هرچه سریع‌تر نصب کنند تا جلوی ورود هکرها به رایانه آنها از طریق مرورگر IE گرفته شود.

حفره روز-صفر که با طبقه‌بندی CVE-۲۰۱۵-۲۵۰۲ شناخته می‌شود، آسیب‌پذیری را از طریق مرورگر IE منتشر می‌کند که بر اساس آن هکرها می‌توانند به حافظه رایانه دسترسی داشته باشند.

اگر بدافزارها از طریق این حفره امنیتی به صورت موفقیت‌آمیز مستقر شوند، هکر می‌تواند تمامی مجوزهای مربوط به کاربر اصلی در یک رایانه را در اختیار داشته باشد. بر این اساس رایانه‌هایی که به حساب کاربری مدیر مجهز شده‌اند می‌توانند به صورت جدی در معرض خطر باشند.

 

این حفره امنیتی به رایانه‌های ویندوزی آلوده امکان می‌دهد تا به طور کامل تحت کنترل هکرها در بیایند و کاربر نتواند از هیچ داده‌ای مراقب کند.

هنوز هیچ خبری در رابطه با حملات احتمالی یا خسارات وارد شده مبتنی بر این حفره امنیتی منتشر نشده و مایکروسافت از تمامی کاربران ویندوزی درخواست کرده است هر چه سریع‌تر به‌روزرسانی را در اختیار بگیرند.
 
کد مطلب: 37713
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام