۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹

انتقادهای تند از یک شرکت آمریکایی به خاطر شرایط کاری غیرانسانی

ایتنا- نیویورک تامیز می‌گوید آمازون کارمندانش را مجبور می‌کند که با شدت فراوانی که بیشتر از طاقتشان است کار کنند.
انتقادهای تند از یک شرکت آمریکایی به خاطر شرایط کاری غیرانسانی


به دنبال چاپ مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز در مورد شرایط بد و غیرانسانی کاری در شرکت آمازون بحث و تبادل نظر در این مورد شدت گرفته است.


به گزارش ایتنا از فارس،‌ بر اساس گزارش مفصلی که نیویورک تایمز منتشر کرده،‌ مدیران ارشد آمازون کارمندانشان را مجبور می‌کنند که با شدت فراوانی که فوق طاقتشان است کار کنند و این امر باعث می‌شود برخی کارکنان این شرکت به علت شدت فشارهای وارده پشت میز کار گریه کنند.

در این گزارش تصریح شده که آمازون مرزهای فشار کاری را جابجا کرده و به حدی غیرقابل پذیرش، رسانده است. افرادی که بر اساس معیارهای عددی آمازون عملکرد ضعیفی داشته باشند بلافاصله اخراج می‌شوند.

البته پرداخت‌ها و پاداش‌ها در این شرکت در حد قابل توجهی است اما بسیاری از کارکنان آمازون به علت رفتارهای نامناسب در مورد تداوم فعالیت در این شرکت در تردید به سر می‌برند.

در گزارش یاد شده ادعا شده ساعات کاری در آمازون در طول هفته به ۸۰ ساعت می‌رسد و کارکنان آن بازخوردهای کاری خود را به طور مخفیانه برای رؤ‌سای بخش‌های دیگر می‌فرستند تا به نوعی از یکدیگر جاسوسی کرده باشند.

در حالی که شرکت‌های تجاری فعال در خارج از دره سیلیکون از آمازون به خاطر این رفتارهای غیرانسانی انتقاد کرده‌اند، برخی شرکت‌های فناوری ترجیح داده‌اند طرف آمازون را بگیرند.

جف بزوس مدیرعامل آمازون هم با ارسال یادداشتی برای تمام کارمندانش دقت و درستی آن را زیر سؤال برد و تصریح کرد من شرکت امازونی که در این گزارش توصیف شده را نمی‌شناسم و امیدوارم شما هم نشناسید.

وی همچنین از کارکنان آمازون خواست در صورت وقوع مواردی که در گزارش ادعا شده با وی یا بخش منابع انسانی تماس بگیرند تا به موضوع رسیدگی شود.

در یکی از تکان دهنده‌ترین بخش‌های گزارش نیویورک‌تایمز به زنی اشاره شده که به علت تلاش برای رسیدگی به نوزاد تازه متولدشده‌اش در خطر اخراج از آمازون قرار گرفت و در نهایت مجبور به ترک این شرکت شد؛‌امری که تاثیراتی فاجعه‌بار بر زندگی او داشت.

در موردی دیگر به میشله ویلیامسون ۴۱ ساله که در راه‌اندازی رستوران‌های آمازون نقش مهمی داشت گفته شد که اگر بخواهد به بزرگ کردن بچه‌هایش هم بپردازد باید به دنبال شغلی با متقاضی کمتر در این شرکت باشد.

در مقابل برخی مدیران و مهندسان امازون به دفاع از فرهنگ کاری در این شرکت پرداخته و آن را عامل موفقیت تجاری آن دانسته‌اند.
کد مطلب: 37695
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام