کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معرفی حافظه 16 ترابایتی سامسونگ

خبرگزاری مهر , 26 مرداد 1394 ساعت 10:21

ایتنا- با عرضه نسل جدید حافظه‌های اینتل، حافظه‌های قدیمی به حاشیه خواهند رفت.




سامسونگ نسل جدیدی از حافظه‌های این کمپانی با ظرفیت 16 ترابایتی را معرفی کرده است.


به گزارش ایتنا از مهر، چندی پیش و در جریان برگزاری حافظه‌های فلش 2015 میلادی، اینتل به معرفی محصول جدیدی پرداخت که توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند.

با وجود اینکه SSD موجود در رایانه‌ها از سرعت بالایی برخوردارند اما با عرضه نسل جدید حافظه‌های اینتل، حافظه‌های قدیمی به حاشیه خواهند رفت.

حافظه جدید محصول همکاری اینتل و میکرون بوده و 3D XPoint نام داشتند. نسل جدید حافظه حاصل تلاش و توسعه 10 ساله این دو شرکت است.

ساخت این حافظه در حالی است که محققان سال‌های متوالی به دنبال ساخت پردازنده‌ای بودند که بتوانند داده‌ها را با سرعت بیشتری منتقل کنند.

حافظه جدید اینتل، اولین گونه از نسل جدید حافظه‌ها است که در 25 سال اخیر عرضه شده و سرعت انتقال داده‌ها در این حافظه 1000 برابر بیشتر از حافظه‌های NAND است که در SSD استفاده می‌شود.

اما سامسونگ نیز از کمپانی‌های رقیب بازنمانده و در جریان برگزاری این نمایشگاه حافظه‌ SSD با ظرفیت 16 ترابایت را معرفی کرد.

سامسونگ اعلام کرد، نسل سوم حافظه‌های V-NAND/3D از ماه جاری به تولید انبوه خواهند رسید.

محصول جدید سامسونگ اولین حافظه SSD عرضه شده از سوی این کمپانی با طراحی 48 لایه است که از حافظه‌های NAND مشهور به TLC 256 گیگابایتی در آن استفاده شده است.

ساخت حافظه جدید در حالی است که نسل دوم حافظه‌های SSD سامسونگ با طراحی 32 لایه همراه بوده‌اند و از تراشه‌های TLC 128 گیگابایتی یا MLC 128 گیگابایتی بهره می‌بردند.

رقابت کمپانی‌های فناوری در ساخت حافظه‌های جدید با ظرفیت بیشتر در حالی است که شرکت‌هایی مانند توشیبا یا SanDisk از عرضه حافظه‌های 48 لایه تا اوایل سال 2016 خبر داده‌اند.

تراشه‌های 256 گیگابایتی TLC سامسونگ از نظر مصرف انرژی 30 درصد بهینه‌تر از حافظه‌های فعلی یعنی تراشه‌های TLC با ظرفیت 128 گیگابایتی هستند.

در فناوری جدید حتی تراکم حافظه 40 درصد بهبود یافته تا بتواند نیاز مخاطبان را بهتر پاسخگو باشد.

از قابلیت‌های حافظه جدید می‌توان حجم کوچکتر، سرعت و استحکام بیشتر را برشمرد.

افزایش حافظه و سرعت بدین معناست که در فضای فیزیکی یکسان می‌توان تعداد بایت‌های بیشتری را ذخیره کرد.


کد مطلب: 37666

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/37666/معرفی-حافظه-16-ترابایتی-سامسونگ

ايتنا
  https://www.itna.ir