۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷

ویندوز ۱۰ همه داده‌های کاربر را به مایکروسافت می‌فرستد

ایتنا - هنوز به درستی مشخص نیست که به چه علت تمامی داده‌ها به مایکروسافت ارسال می‌شوند.
ویندوز ۱۰ همه داده‌های کاربر را به مایکروسافت می‌فرستد


برخی قابلیت‌های ویندوز ۱۰ از جمله دستیار دیجیتالی Cortana و جست‌وجوگر Bing به صورت مرتب داده‌ها را به شرکت مایکروسافت انتقال می‌دهند و حتی اگر این ابزارها خاموش باشند، باز هم دست از فعالیت نمی‌کشند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، بررسی جدید مرکز Ars Technica نشان داد برخی ابزارهای کاربردی و خدمات که در شرکت مایکروسافت تولید شده‌اند، حتی در حالتی که کاربر به آنها اعلام می‌کند دست از فعالیت بکشند بازهم غیرفعال نمی‌شوند و تنظیمات حریم شخصی را زیرپا می‌گذارند.

به عنوان مثال، رایانه‌های مبتنی‌ بر ویندوز که از خدمات پردازش ابری OneDrive مایکروسافت استفاده می‌کنند، به صورت دوره‌ای داده‌های خود را در اختیار مایکروسافت قرار می‌دهند و هنوز دلیل این مسئله مشخص نشده است.

بررسی‌ها نشان داده است حتی اگر کاربران با یک حساب کاربری داخلی وارد سیستم شوند و از حساب کاربری متصل به شبکه مایکروسافت هم استفاده نکنند، باز هم داده‌های آنها انتقال می‌یابد.

 

«پیتر برایت» از مدیران مرکز Ars Technica در یک مطلب وبلاگی توضیح داد: «هنوز به درستی مشخص نیست که به چه علت تمامی داده‌ها به مایکروسافت ارسال می‌شوند و شرکت مذکور هم توضیحی در این زمینه نداده است.»

البته باید توجه داشت که این مشکل برای مدت طولانی در مورد ویندوز ۱۰ مطرح شده است. ماه گذشته برخی کارشناسان امنیتی اعلام کردند رایانه‌های مبتنی بر ویندوز که به طور دایم به اینترنت متصل هستند می‌توانند مشکلاتی را در حوزه انتشار داده‌های شخصی کاربران به وجود آورند.

برخی منتقدان هم‌اکنون اعلام کردند که اقدام جدید مایکروسافت برای دریافت داده‌ها عاملی برای نقض حریم شخصی کاربران محسوب می‌شود و برخی دیگر توضیح دادند که این فرآیند بدون اطلاع کاربران انجام می‌شود.

بررسی‌های دقیق‌تر Ars Technica نشان داد بخشی از داده‌هایی که در اختیار مایکروسافت قرار می‌گیرد مشخصه‌هایی دارد که از روی آنها می‌توان هویت کاربر را تشخیص داد.
 
کد مطلب: 37655
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر عباس
feedback
Iran, Islamic Republic of
چی چی همه داده ها را میفرستد ؟! من الان خودم 100 گیگ فضای ابری دارم ، در ثانی فایل لوگ های برنامه هایی که به مشکل میخورن یا هنگ میکنن ، برای آنالیز و ارایه سرویس بهتر فرستاده میشه ، تمام سیستم عامل ها این کار رو اتوماتیک انجام میدن .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام