۳
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲
وزیر ارتباطات خبر داد

استفاده 20 میلیون مشترک از اینترنت ثابت در ایران

ایتنا- واعظی: برخی از نقاط شهری و منطقه‌ای که پوشش مناسب تلفن همراه ندارد ترمیم خواهد شد.
استفاده 20 میلیون مشترک از اینترنت ثابت در ایران


وزیر ارتباطات گفت: تعداد مشترکان اینترنت ثابت کشور در ابتدای دولت سه میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک بوده در حال حاضر به ۲۰ میلیون مشترک رسیده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی، در جمع خبرنگاران، در خصوص اهداف سفر به خراسان جنوبی اظهار کرد: بررسی کمبودها و مسائل در حوزه ارتباطات و فناروری و بهره‌برداری از پروژه‌ها و گسترش زیرساخت‌های خراسان جنوبی از جمله اهداف سفر به خراسان جنوبی بود.

وی افزود: در سال گذشته ۸۸ روستا در خراسان جنوبی از اینترنت بهره‌مند و ۱۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌های پهنای باند استان هزینه شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حال حاضر سه شهرستان قاین، بیرجند و طبس از اینترنت نسل سوم برخوردارند که در نظر داریم همچنین نسل سه را در شهرهای دیگر استان گسترش و نسل ۴ را در استان اجرا کنیم.

واعظی با اشاره به تعهدات جدید این وزارتخانه گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ روستا استان به اینترنت پرسرعت متصل و مرکز پایش ملی شرق کشور در بیرجند تا یک سال آینده تاسیس خواهد شد.

وی تاکید کرد: امروز گسترش زیرساخت‌های ICT کمک می‌کند خدمات گسترش و زیرساخت‌ها موجب توسعه می‌شود.

وی ادامه داد: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید پهنای باند در کشور ۶۰۰ گیگابایت بر ثانیه بوده که امروز به دو هزار و ۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه رسیده که تا پایان سال جاری پهنای باند اینترنت در کشور به ۴ هزار گیگابایت بر ثانیه خواهد رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات مسئول همه بخش‌های ICT کشور است، افزود: به بخش خصوصی هر اندازه پهنای باند بخواهد داده می‌شود چراکه بنا نداریم در همه کارها دولت تصدی‌گری کند بنابراین باید در نظر داشت که واگذاری اینترنت مخصوص بخش خصوصی است.

واعظی تاکید کرد: معاونت نظارت ما در همه استان‌ها دفاتر دارد و وظیفه دارد بر تمام شرکت‌های که اینترنت واگذار می‌کنند نظارت داشته باشد تا کم فروشی به مردم نکنند.

وی با اشاره به اینکه طرح واگذاری پروانه‌های جدید به شرکت‌های بخش خصوصی در قالب اپراتورهای خدمات تلفن ثابت در هفته دولت اجرایی می‌شود، خاطر نشان کرد: ۲۸ شرکت در این زمینه ثبت نام کرده و پرونده آنان بررسی شده و تاکنون پنج شرکت پرونده آنان کامل شده است.
کد مطلب: 37645
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
کی حجم فروشی ممنوع میشه
کی اشتراک یک به هشت ممنوع میشه
کی قیمت ها جهانی میشه
آقای وزیر اگر نمی توانید کاری کنید استعفا بدید !
جواد
feedback
Iran, Islamic Republic of
موافقم ، اقای وزیر لطفا پاسخگو باشید
فرهاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
کمیت رو بردن بالا ولی کیفیت به شدت اومده پایین.
پینگ رفته بالا و package lost هم به شدت زیاد شده مخصوصا تو شبکه مخابرات.
خط 10M خریدم از مخابرات ولی سرعتم رو 4.5 ست شده میگن کیفیت خطت همینو میکشه... کابل هم نداریم که کابل ها رو عوض کنیم. تازه تو خونه قبلیون خطم pcm بود مخابرات گفت نه جعبه تقسیم داریم و نه کابل همینیه که هست . مجبور شدن رفتم 300,000 تومن دادم وایمکس ایرانسل گرفتم با ماهانه 135,000 تومن...
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام