۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰

کروم‌بوک از نوت‌بوک‌های ویندوزی هم پرفروش‌تر شد

ایتنا - در ژوئن و ژوئیه 2015 سهم کروم‌بوک از بازار جهانی رایانه‌های همراه با رشد سه برابری به 50 درصد رسید.
کروم‌بوک از نوت‌بوک‌های ویندوزی هم پرفروش‌تر شد


بسیاری از کاربران و کارشناسان با این نظریه مخالفت دارند که رایانه‌های قابل حمل کروم‌بوک (Chromebook) روزی می‌توانند به صورت عمومی وارد بازار جهانی شوند. ولی باید گفت آمارهای رسیده تا اندازه‌ای این نظریه را تایید می‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، کمتر از پنج سال قبل نخستین سری از رایانه‌های کروم‌بوک با نام Series 5 سامسونگ و Acer Chromebook روانه بازار شد و مرکز تحقیقاتی NPD در این خصوص توضیح داد فروش کروم‌بوک در ژوئن و اوایل ژوئیه ۲۰۱۵ از فروش نوت‌بوک‌های ویندوزی هم بیشتر بود.

در گزارش جدید این مرکز تحقیقاتی گفته شد در ژوئن و ژوئیه ۲۰۱۵ سهم کروم‌بوک از بازار جهانی رایانه‌های همراه با رشد سه برابری به ۵۰ درصد رسید.

فروش رایانه‌های کروم‌بوک در آمریکا مبتنی بر کانال‌های سازمان-با-سازمان(B2B) در نیمه نخست سال جاری میلادی رشد ۴۳ درصدی را تجربه کرد و این خبر برای مراکز فروش محصولات الکترونیکی بسیار خوشایند بود. زیرا این فرآیند توانست جلوی سقوط بازار رایانه‌ها تبلت‌های سازمانی را بگیرد.

 

این اتفاق یک سال پس از آن صورت گرفت که گوگل سیاست‌های جدید را برای دو سیستم‌عامل اندروید و Chrome OS خود اتخاذ کرد و طی آن موفق به افزایش عرضه ۲۹ درصدی سیستم‌های عامل خود شد.

در این دوره زمانی که رایانه‌های کروم‌بوک با افزایش فروش مواجه شدند، دستگاه‌های اپل به‌خصوص iPad کاهش عرضه ۱۲ درصدی را تجربه کرد و دستگاه‌های ویندوزی به‌خصوص لپ‌تاپ‌ها با کاهش فروش ۸ درصدی مواجه شدند.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون رایانه‌های سازمانی بیشترین فروش را در بازار جهانی سخت‌افزار داشته‌اند و کروم‌بوک در مجموع موفق شده است در کانال‌های سازمان-با-سازمان آمریکا رشد ۴۳ درصدی را تجربه کند.
 
کد مطلب: 37632
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام