۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲

نسخه ویژه ویندوز ۱۰ برای اینترنت اشیاء عرضه شد

ایتنا - نسخه اولیه این سیستم عامل برای رایانه مینیاتوری Raspberry Pi 2 و میکروکامپیوترهای MinnowBoard Max عرضه شده است.
نسخه ویژه ویندوز ۱۰ برای اینترنت اشیاء عرضه شد


مایکروسافت با عرضه ویندوز ۱۰ به کاربران خود قول داد که یک سیستم عامل جهانی را در اختیار آنها بگذارد. این وعده هم‌اکنون اندکی حقیقی‌تر شد و شرکت مایکروسافت روز گذشته نسخه ویژه‌ای از محصول جدید خود را با نام Windows 10 IoT Core به عنوان سیستم عامل ویژه برای اینترنت اشیاء عرضه کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، Windows 10 IoT Core نسخه ساده شده ویندوز ۱۰ محسوب می‌شود و که دستگاه‌های الکترونیکی کوچک، ترکیبی و ... را که نمایشگر ندارند مورد هدف قرار می‌دهد.

نسخه اولیه این سیستم عامل برای رایانه مینیاتوری Raspberry Pi 2 و میکروکامپیوترهای MinnowBoard Max عرضه شده است و مایکروسافت همچنان در حال توسعه آن است.

برای دستگاه‌هایی که به نمایشگر مجهز هستند Windows 10 IoT Core رابط کاربری ویندوزی ندارد و در عوض توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌توانند ابزارهای Universal Windows تولید کنند تا با رابط کاربری هر دستگاهی سازگار شود.

 

نسخه IoT Core برای دستگاه‌های الکترونیکی ساده‌تر طراحی شده است تا به کمک آنها بتوان سیستم‌های رایانه‌ای پیشرفته‌تر تولید کرد.

مایکروسافت همچنین روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد که این نسخه ویژه با هدف مشارکت هرچه بیشتر توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری ارائه شده است و به همین خاطر با انواع زبان‌های برنامه‌نویسی متن‌باز کار می‌کند.
 
کد مطلب: 37578
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام