۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹

گسترش بحران در یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌‌‌های اجتماعی جهان

دلمردگی کارمندان توئیتر و رفتن یک‌سوم مدیران
ایتنا- کاهش ۲۵ درصدی ارزش سهام توئیتر محبوب سرمایه‌گذاران را بیش از پیش نگران کرده است.
گسترش بحران در یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌‌‌های اجتماعی جهان

از رفتن مدیر اجرایی - دیک کاستلو- سه ماهی می‌گذرد و جستجو برای یافتن مدیر دائمی به‌جایی نرسیده و توئیتر بدون مدیر واقعی گردانده می‌شود.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، سقوط ۲۵ درصدی ارزش سهام توئیتر در هفته‌های اخیر بحران داخلی و خارجی این شبکه اجتماعی را گسترده‌تر کرده و کارمندان دل‌مرده از این وضعیت به بیزینس اینسایدر گفتند دیگر حاضر به کار در این کمپانی نیستند.

از سوی دیگر رشد کاربر در توئیتر متوقف‌شده و این موضوع بر سایر موضوعات نگران‌کننده کمپانی افزوده است.

اما شاید مهم‌ترین قضیه داخلی دل‌مردگی کارمندان و مهندسان توئیتر است که از وضع موجود خسته شده و اغلب آن‌ها دنبال تغییر شغل خود هستند.

روحیه ضعیف و بحران بی‌سابقه و آشفتگی داخلی نکاتی است که این روزها می‌توان در چشم کارکنان توئیتر به‌خوبی مشاهده کرد.

یکی از کارمندان می‌گوید چرخ‌های اتوبوس توئیتر دررفته است و کارمند دیگری توئیتر را به کشتی در حال سوختن تشبیه کرد و گفت هرگز فکر نمی‌کرده که روزی آرزوی ترک توئیتر را کند.

واقعیت این است که در چند سال گذشته کارمندان چندین مدیر مختلف را تجربه کرده‌اند و با استعفای «دیک کاستلو» در ماه ژوئن مشکلات مدیریتی بیشتر هم شده است.

جک دورسی بنیان‌گذار توئیتر


«جک دورسی» بنیان‌گذار توئیتر و مدیری که غیر از توئیتر در کمپانی دیگری مشغول است نیز نمی‌تواند تمام‌وقت روی کمپانی خود مدیریت کند و این موضوع باعث شده تا نداشتن استراتژی مشخص، عدم افزایش کاربران، نبود مدیریت واحد و تمام‌وقت شاهد کاهش ۲۵ درصد ارزش سهام توئیتر باشیم.

توئیتر تاریخ به چنگ آوردن مدیران قوی را آن‌هم نه یکی را داشته است اما در ماه‌های اخیر بیش از یک‌سوم از مدیران ارشد از این کمپانی رفته‌اند تا مشکلات توئیتر دوچندان شود.

منهای دل‌مردگی کارمندان، محصول سازی در توئیتر به رهبری «آدام بین» تنها گزینه مدیریت اجرایی تمام‌وقت، باعث شده تا پایداری کمپانی به خطر بیفتد و ما شاهد «رهبری در خلع» توسط جک دورسی و باقیمانده مدیرانی باشیم که هفته‌ای یک‌بار هم تشکیل جلسه نمی‌دهند و اگر هم در جلسه «چایی‌خوری» هفتگی دورهم جمع می‌شوند به‌اتفاق آرا روی بهتر شدن اوضاع نظر مثبت می‌دهند اما نمی‌دانند قدم بعدی چیست؟ چراکه مدیر CEO ندارند!

دیک کاستلو که در ماه ژوئن استعفا داد


توسعه قدرت «آنتونی نوتو» به‌عنوان CFO/ مدیر ارشد عملیات در سال اخیر و قطبی شده قدرت وی نیز باعث نارضایتی در میان کارمندان و کارکنان توئیتر شده است.

کارمندان شاکی از این وضعیت می‌گویند وقتی در خلع مدیریت انجام می‌شود افراد جاه‌طلبی مانند آنتونی نوتو قدرت می‌گیرند، افرادی که نه مهارت دارند و نه حلال مشکل.

«رابرت پیک» از موسسه تحقیقات SunTrust اعلام کرد توئیتر باید هر چه سریع‌تر رهبری منسجم خود را پیدا کند تا بیش از این ارزش سهام خود را از دست ندهد.

تبدیل توئیتر به یک کمپانی محصول ساز کار آسانی نیست و دل‌مردگی کارمندان نیز جلوی توسعه این مدلی را در توئیتر گرفته است.


کد مطلب: 37562
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام