۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۶

وقتی شماره تماس شما جای رقم بر اساس حروف است

ایتنا- با سرویس جدید مخابرات شماره تلفن شما بر اساس حروف الفبا تعیین می‌شود.
وقتی شماره تماس شما جای رقم بر اساس حروف است


شرکت مخابرات استان تهران مدتی است سرویس جدیدی ارائه کرده که با استفاده از آن این امکان ایجاد می‌شود که شماره تماس شما بر اساس ارقام طبق حروف الفبا تعیین شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا،سرویس فون واژه از جمله سرویس‌های به نسبت جدید مخابرات استان تهران است که این امکان را به مشترک می‌دهد تا به جای اعلام شماره تلفن از کلمات استفاده کند. امری که فرد را بی نیاز از حفظ شماره تلفن‌ها کرده و موجب تسهیل در ارتباطات می‌شود.

اجرای چنین طرحی می‌تواند کمک بسزایی به افراد کرده و آنها را از حفظ کردن شماره تماس‌ها و یا ایجاد دفترهای تلفن مختلف بی‌نیاز کند.

به عنوان مثال با بهره‌گیری از این سیستم در بخش‌های خدماتی می‌توان به جای کدهای چهار رقمی از مواردی مانند bime یا taxi بهره گرفت و بدین ترتیب فرد برای برقراری ارتباط با تاکسی تلفنی به جای شماره‌گیری کدهای عددی مربوطه معادل‌های الفبایی taxi را وارد کند.

البته طبق اطلاعات ارائه شده این طرح برای شماره‌های ۴، ۵ و ۸ رقمی قابلیت اجرا دارد و در آن برای هر کلمه (word) یک شماره تلفن ( Telephonenumber) و برای هر شماره تلفن یک یا چندین کلمه تعریف می‌شود.

با توجه به اینکه روی دکمه‌های شماره‌گیر تمامی گوشی‌ها حروف انگلیسی درج شده، می‌توان بجای اعداد در شماره تلفن‌ها از معادل حروفی آنها استفاده کرد و بنابراین شماره تلفن را به جای اعداد با حروف بیان کرد.

همچنین کدهای خدماتی ( شماره های ۴ و ۵ رقمی مشمول طرح فون واژه) این امکان را برای شرکت‌ها و موسسات فراهم می‌کند تا با انتخاب کلمه (نام) مورد نظر، شماره معادل آن را انتخاب کنند چراکه حفظ و بخاطر سپاری شماره تماس شرکت‌ها و موسسات، همواره یکی از معضلات مشتریان است.

با این حال این طرح محدودیت‌هایی را نیز به همراه دارد چراکه اگر قرار باشد به جای اعداد از حروف استفاده شود امکان بهره‌گیری از این سرویس تا حدی محدود می‌شود به عنوان مثال اگر قرار باشد در بخش خانگی فردی شماره تماس خود را بر اساس نام خانوادگی انتخاب کند این احتمال وجود دارد که پیش از او فرد دیگری چنین واژه‌ای را مورد استفاده قرار داده باشد.

این طرح در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا با استقبال چشمگیری روبرو بوده و اکثر شرکت‌ها و سازمان‌های صاحب نام سعی در استفاده از این سرویس جهت ارائه کالا، خدمات و برند تجاری خود در بازار رقابتی کرده‌اند با این وجود به نظر می‌رسد در ایران هنوز استفاده از این سرویس رونق چندانی نگرفته است .نکته دیگر آنکه در خصوص تعرفه‌های این بخش نیز هنوز اطلاعات جامعی منتشر نشده است.

متقاضیان این سرویس می‌توانند علاوه بر مراجعه به سایت شرکت مخابرات استان تهران به آدرس www.tct.ir و انتخاب نام یا شماره مورد نظر و تکمیل فرم با ۱۹۰ واحد ارتباط مردمی شرکت مخابرات استان تهران تماس حاصل کرده و نسبت به ثبت نام درخواست خود اقدام کنند.
کد مطلب: 37493
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام