۳
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۸
با امضای بیش از ۵۰ نماینده مجلس

نظام مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد می‌شود

ایتنا - وزیر ارتباطات: طرح ایجاد نظام مهندسی رایانه‌ای در مجلس شورای اسلامی مطرح است و ما نیز از طریق معاونت امور مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.


نمایندگان مجلس به دنبال اعلام وصول طرحی هستند که براساس آن سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور ایجاد شود.


به گزارش ایتنا از مهر، طرح نظام مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات با پیشنهاد نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن و امضای بیش از ۵۰ نماینده، در دستور کار بررسی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

این طرح با هدف ساماندهی و نظام‌مند کردن بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از سوی نمایندگان تهیه شده و ایجاد محیط امن و مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری و حمایت از بخش خصوصی در حوزه کسب و کار الکترونیکی، حمایت از توسعه فناوری بومی و تولیدکنندگان سخت‌افزار داخل کشور، تقویت بخش خصوصی در صنعت ICT، توسعه و ارتقاء خدمات به شهروند، حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی، نرم‌افزار و سخت‌افزار و همچنین اشتغال‌زایی با توجه به فارغ‌التحصیلان حوزه فناوری اطلاعات کشور از جمله مهم‌ترین اهداف آن محسوب می شود.

طرح نظام مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در حالی قرار است به زودی در مجلس اعلام وصول شود که از سال ۸۴ و با امضای رئیس جمهور وقت، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اهدافی مشابه، ایجاد شده است؛ از طرفی شورایعالی انفورماتیک نیز، دیگر نهادی است که با اهدافی اینچنینی فعالیت می‌کند.

با وجود اینکه این طرح موافقان و مخالفان بسیاری دارد، هفته گذشته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر استانی خود به همدان نیز به ایجاد نظام مهندسی ICT اشاره کرد و گفت: طرح ایجاد نظام مهندسی رایانه‌ای در مجلس شورای اسلامی مطرح است و ما نیز از طریق معاونت امور مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
 
قرار است این طرح به زودی به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شود.
 
کد مطلب: 37491
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
طرح های احمقانه شما بدون وجود پهنای باند کشک هم نیست
تولید سخت افزار !! با سرمایه گذاری بیست سال بودجه کل کشور هم نمیشه چیزی تولید کرد
مهدی حجتی
feedback
United Kingdom
طرح بسیار خوبی به نظر میرسه باعث میشه تا در حوزه فناوری اطلاعات هر کس و ناکسی خودش رو متخصص و مهندس معرفی نکنه و باید تحصیلات آکادمیک هم داشته تا بتونه کار کنه.
درست مثل پژشکان...
تیموریان
feedback
Romania
سلام
باتوجه به اینکه فن اوری اطلاعات با فرکانس سرو کار
دارد فلذا اشتغال در این شغل نیاز به تخصص دارد که
هرکس وناکس در این رشته نباید مشغول شود حداقل
آسیب به انسان عقیم کردن وحداکثر ایجاد انواع سرطانهاست لذا نیازشدید به ایجاد نظام مهندسی فن
اوری اطلاعات در مملکت هست وسریعا اقدام شود
تا جلو انواع بیماریها گرفته شود
با تشکر مهندس فن اوری اطلاعات تیموریان
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام