۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۲

سامسونگ در بازار اندرویدی‌ها دوام می‌آورد؟

ایتنا- سامسونگ با تولید گوشی‌های سری گلکسی میلیاردها دلار به جیب زد.
سامسونگ در بازار اندرویدی‌ها دوام می‌آورد؟


شرکت سامسونگ طی چهار سال گذشته با عرضه گوشی‌های هوشمند سری گالکسی موفقیت بسیاری را کسب کرده و میلیارد‌ها دلار از رقابت با اپل در بازار گوشی‌های رده بالا به دست آورده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، سامسونگ در سال‌های آینده شرایط سختی را تجربه خواهد کرد، چراکه مجبور خواهد شد قیمت‌های خود را کاهش داده و حاشیه‌ سود کمتری را در بخش گوشی‌های همراه بپذیرد تا از رقابت با شرکت‌های چینی همچون هوآوی و شیائومی در بازار گوشی‌های میان‌رده تا ارزان‌ قیمت عقب نماند.

در پس این موضوع این حقیقت وجود دارد که گوشی‌های سامسونگ مثل رقبای کم هزینه که روز به روز گوشی‌های توانمند‌تری را تولید می‌کنند از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند.

بن تامسون - تحلیلگر بازار تلفن همراه در تایوان می‌گوید: هر شرکت سازنده رده بالای تلفن همراه باید این را بداند مادامیکه شرکت‌های رده پایین به اندازه کافی خوب باشند دلیلی برای خرید برند‌های رده بالا وجود ندارد.

حاشیه سود سامسونگ در سه ماهه دوم ۲۰۱۵ به رغم عرضه گالکسی اس شش و شش اج در ماه آوریل از ۱۵.۵ درصد در سال گذشته به ۱۰.۶ درصد تنزل کرده است.

اگرچه سامسونگ بزرگترین سازنده تلفن همراه در جهان است، اما این اپل است که بیشترین سود را به دست می‌آورد.

اگرچه فروش اپل در سه ماهه آخر از انتظارات بازار کمتر بوده اما همچنان برخی تحلیلگران معتقدند که ۹۰ درصد یا بیشتر از سود این صنعت را به خود اختصاص می‌دهد.

سامسونگ هفته گذشته اعلام کرد که به تلاش برای افزایش سود و سهم بازار ادامه خواهد داد و برنامه‌هایی را برای آغاز تولید گوشی‌های رده بالای جدید با نمایشگر بزرگ‌تر و پرداخت تخفیف بیشتر برای گوشی‌های خود اعلام کرد.

سرمایه‌گذاران و تحلیلگران می‌گویند: این شرکت حق دارد به تلاش در تجارتی که همچنان سودآوری دارد و باعث فروش قطعات توسط این شرکت می‌شود ادامه دهد.

اما آنها در عین حال می‌گویند: سامسونگ قادر نخواهد بود در بازار گوشی‌های رده بالا با اپل رقابت کند و در نبود یک پیشرفت تکنولوژیک عمده به تعقیب این شرکت ادامه خواهد داد.

لی سئونگ وو - تحلیلگر امنیتی شرکت آی.بی.کی پیش‌بینی کرده حاشیه سود سامسونگ در سال جاری به ۹.۳ درصد (پایین‌ترین سطح از عرضه اولین گوشی گالکسی اس در سال ۲۰۱۰) خواهد رسید.

شرکت سامسونگ با تائید این فشارهای کاهشی هفته گذشته اعلام کرد که به شکل منطقی قیمت گوشی‌های گالکسی اس ۶ و اس ۶ اج را برای افزایش فروش خود در سه ماهه سوم پایین می‌آورد.

سامسونگ قیمت گالکسی اس ۶ اج را حدود ۵۵ پوند در ماه ژوییه کاهش داده است. این شرکت همچنین قصد دارد گوشی‌های با قیمت رقابتی‌تر در بازار گوشی‌های میان رده تا ارزان‌قیمت بسازد.

سی جانگ - تحلیلگر موسسه نومورا می‌گوید: سامسونگ هنوز شرایط رقابت برابر رقبای خود را دارد و سامسونگ در صنعت گوشی‌های هوشمند نیز نظیر وضعیتی که در صنعت ساخت تراشه دارد شرایط خود را تثبیت خواهد کرد.

چانگ افزود: آنهایی که در نهایت باقی خواهند ماند داشته‌های زیادی دارند که به خاطر آن خوشحال باشند.

براساس پیش بینی موسسه نومورا ارزش بازار گوشی‌های هوشمند از ۲۷۶ میلیارد دلار در سال گذشته به ۳۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ خواهد رسید که بسیار بزرگ‌تر از بازار شرکت‌های سازنده تراشه است که سامسونگ در آن رقابت دارد.

بعلاوه بخش تلفن همراه به یک مشتری مهم برای قطعات سامسونگ باقی خواهد ماند. سامسونگ با استفاده از پردانده موبایلی اکسینوس و نمایشگر‌های ا.ال.ای دی(OLED) در گوشی‌های رده بالا همچون گالکسی اس ۶ فروش پردازنده و نمایشگر خود را افزایش داده و از این گوشی‌ها به عنوان ابزاری برای تبلیغ قطعات خود استفاده می‌کند.
کد مطلب: 37466
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام