۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۰
به بهانه ورود هیات اقتصادی آذربایجان به تهران

وزیر ارتباطات پیش از آمدن خبرنگاران رفت

تکمیل فیلترینگ هوشمند تا آخر سال
ایتنا- مسئولان دولتی از جمله وزیر ارتباطات ترجیح می‌دهند در مورد مخابرات حرفی نزنند.
وزیر ارتباطات پیش از آمدن خبرنگاران رفت


با وجود گذشت بیش از سه ماه از مشکلات عمده شرکت مخابرات و ایجاد اختلاف‌نظرها میان این شرکت و وزارت ارتباطات همچنان مسئولان دولتی جمله وزیر ارتباطات ترجیح می‌دهند حرفی درباره‌ مخابرات به میان نیاورند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، وزارت ارتباطات که پیش از این از وزارتخانه‌های فعال کشور بوده و حداقل در طول هفته دو برنامه با حضور وزیر داشت، بیش از یکماه است که نشستی با خبرنگاران ترتیب نداده و حضور محمود واعظی در این یک ماه در مراسم‌ها تنها به حضور استانی البته بدون حضور خبرنگاران تخصصی حوزه محدود بوده است.

اما امروز به یمن ورود هیات اقتصادی آذربایجان قرار بر آن بود که پس از دیدار اولیه وزرای دو کشور، نشستی خبری با حضور وزیر ارتباطات و خبرنگاران حوزه برگزار شود.

نشستی که اگرچه برگزار شد، اما ساعت پایان آن زودتر از ساعت شروع اعلام برنامه به رسانه‌ها بود.

در این مراسم نیز اغلب خبرنگاران موفق به حضور پیش از موعد نشده و هنگامی که به وزارت ارتباطات رسیدند وزیر ارتباطات و مهمانان او مجموعه را برای دیدار با وزیر نفت ترک کرده بودند.

البته دو یا سه خبرنگار خوش‌اقبال پیش از موعد رسیده بودند و موفق شدند پس از پایان این مراسم سوالاتی کوتاه از وزیر ارتباطات بپرسند.

آقای وزیر هم در پاسخ به خبرنگار رسانه‌ مکتوب حاضر اینگونه اعلام کرد که تنها به سوالات مرتبط امروز پاسخ خواهد داد اما گویا اقبال خبرنگاران صدا‌وسیما بیشتر بوده و آنها به یمن همراه داشتن دوربین موفق شدند که سوالاتی در حوزه فیلترینگ هوشمند و وضعیت اینترنت را مطرح کنند.

محمود واعظی در این گفت‌وگو که بعد‌ا فیلم آن از طریق روابط عمومی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، به ارائه‌ توضیحاتی درباره فیلترینگ هوشمند پرداخته و در این باره اظهار کرد: این پروژه طرح بزرگی است که اکنون در فاز دوم آن قرار داریم.

برای به نتیجه رسیدن این طرح نیز با یک شرکت خارجی همکاری‌هایی انجام شد، اما با این وجود بهتر دانستیم که از توان پژوهشگران داخل کشور بهره‌ بگیریم، براین اساس قرار‌داد‌هایی را با پژوهشگران و دانشگاه‌ها بسته شد که امیدواریم هرچه زودتر اجرایی شود.

وزیر ارتباطات در عین حال عنوان کرد: در حال حاضر آنچه مورد نیاز مردم است فیلتر نمی‌شود و تنها بخش‌هایی که آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد محدود می‌شوند.

برنامه‌ ما نیز آن است که تا پایان سال این طرح را به طور کامل عملیاتی کنیم و در این میان هر میزان بودجه که لازم باشد برای این طرح تزریق خواهد شد.

واعظی در خصوص وضعیت سرعت و کیفیت اینترنت نیز اظهار کرد: در رابطه با سرعت اینترنت انتظارات مردم در حال افزایش است، چراکه در دو سال گذشته تعداد کاربران کشور حدود سه میلیون و ۲۰۰ نفر بود که اکنون این رقم به بیش از ۲۰ میلیون نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در این میان هیچ محدودیتی برای دسترسی به اینترنت در خصوص مسائل پژوهشگاهی و اقتصادی در نظر نگرفته‌ایم و در دانشگاه‌های ما نیز محدودیت‌هایی وجود ندارد. برهمین اساس امیدواریم تولید محتوا در آینده افزایش پیدا کند.

وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرد: طی یکسال گذشته پیشرفت محسوسی در حوزه تولید برنامه‌های نرم‌افزاری توسط دانشمندان ایرانی صورت گرفته است.

واعظی در بخشی از صحبت‌های خود نیز به ارائه‌ توضیحاتی درباره وام وجوه اداره شده پرداخت و گفت: در حال حاضر ۲۸ میلیارد تومان به ۷۶ شرکت اختصاص داده شده وهمچنان مهلتی برای تمدید ثبت‌نام در این حوزه در نظر گرفته شده است و این آمادگی وجود دارد که تا سقف ۱۲۰ میلیارد تومان در این حوزه اختصاص پیدا کند.

وزیر ارتباطات که پس از گذشت چندین ماه همچنان ترجیح داده بود درباره‌ مخابرات و وضعیت آن سوالی را پاسخ ندهد در این باره تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که قرار شده است در این زمینه جلساتی گذاشته شود.
کد مطلب: 37461
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام