۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰

Azure مایکروسافت از لینوکس پشتیبانی می‌کند

ایتنا - مایکروسافت تصمیم گرفته است در نسل جدید محصولات خود به صورت گسترده‌تر از سیستم‌عامل متن‌باز لینوکس پشتیبانی کند.
Azure مایکروسافت از لینوکس پشتیبانی می‌کند


شرکت‌های بزرگ که مبتنی بر نرم‌افزار و ابزارهای متن‌باز کسب درآمد می‌کنند، سیاست‌های کاملا مجزا را پیش می‌برند. اما Azure مایکروسافت به این نتیجه رسیده است که این دو سیاست متفاوت می‌توانند یکی شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وین‌بتا، مایکروسافت برای مدت‌های طولانی با نرم‌افزارهای متن‌باز در نبرد بود. زیرا این شرکت بیشترین درآمد خود را از سیستم عامل ویندوز و مجموع Office به دست می‌آورد که کدهای منبع هیچ یک از آنها ارائه نمی‌شوند.

اما دو نرم‌افزار مذکور هم‌اکنون روی فضای پردازش ابری قرار گرفته‌اند و در این مدل مایکروسافت تصمیم دارد و نرم‌افزار و ابزار متن‌باز را با یکدیگر ادغام کند تا بتواند در هر دو عرصه گام بردارد.

علاوه بر این، مایکروسافت تصمیم گرفته است در نسل جدید محصولات خود به صورت گسترده‌تر از سیستم عامل متن‌باز لینوکس پشتیبانی کند تا مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشاند.

 

شرکت مایکروسافت روز گذشته روی وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که از این پس تعداد بیشتری از توزیع‌کنندگان لینوکس را مبتنی بر خدمات ابری Azure تحت پشتیبانی خود قرار می‌دهد.

بر این اساس می‌توان گفت Ubuntu، CentOS (OpenLogic)، Oracle Linux، SUSE Linux Enterprise Server (SLES)، OpenSUSE و CoreOS که همگی متن‌باز هستند، در خدمات پردازش ابری مایکروسافت مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند.

شرکت مایکروسافت همچنین اعلام کرد برای مرحله نخست محدودیت‌هایی را در نظر گرفته است تا اگر شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای متن‌باز مذکور بتوانند به خوبی عمل کنند، محصولات آنها به صورت گسترده‌تر در اختیار مشتریان Azure قرار گیرد.
 
کد مطلب: 37285
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام