۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴

ابزارهای موبایلی خاموش روزی ۲ گیگابایت اینترنت مصرف می‌کنند

ایتنا - بررسی‌ها نشان داد حدود 15 درصد ابزارهای کاربردی در گوشی‌های هوشمند آگهی‌های تبلیغاتی مخفی دارند.
ابزارهای موبایلی خاموش روزی ۲ گیگابایت اینترنت مصرف می‌کنند


نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد حدود ۱۵ درصد ابزارهای کاربردی در گوشی‌های هوشمند آگهی‌های تبلیغاتی مخفی دارند که این آگهی‌ها به طور میانگین هر روز ۲ گیگابایت از حجم اینترنت کاربر را مصرف می‌کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ایندیاتایمز، بررسی‌ها نشان داده است ابزارهای کاربردی در گوشی هوشمند به واسطه عکس‌ها و ویدیوهایی که هرگز مشاهده نمی‌شوند، روزانه ۲ گیگابایت اینترنت مصرف می‌کنند.

این ابزارها همچنین می‌توانند عمر باتری و میزان پهنای باند موبایلی را کاهش دهند و به صورت مخفیانه بدون آنکه کاربر اطلاع داشته باشد، در دستگاه موبایلی فعالیت کنند و اقدامات خود را انجام دهند.

این ابزارها به بخش تنظیمات گوشی دسترسی دارند و باعث می‌شوند که گوشی هرگز در حالت آماده‌باش قرار نگیرد تا باتری آن زودتر تمام شود. از دیگر اقداماتی که این ابزارها انجام می‌دهند می‌توان به اصلاح یا پاک کردن اطلاعات ذخیره شده در حافظه، پاک کردن اطلاعات مربوط به موقعیت‌های جغرافیایی کاربر و ... اشاره کرد.

 

مرکز تحقیقاتی Forensiq با انجام این بررسی همچنین متوجه شد ابزارهای کاربردی در گوشی‌های هوشمند آگهی‌های تبلیغاتی مخفیانه را اجرا می‌کنند و بدون آنکه امکان مشاهده آنها برای کاربر وجود داشته باشد، پهنای باند گوشی را به واسطه اجرای تصاویر ویدیویی سنگین مصرف می‌کنند.

این بررسی نشان داد بیش از ۱۳ درصد آگهی‌های تبلیغاتی در دستگاه‌های موبایلی اپل، اندروید و ویندوز فون هرگز توسط کاربران دیده نمی‌شوند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این بررسی بر اساس ۱۶ میلیارد آگاهی تبلیغاتی منتشر شده در ۱۲ میلیون دستگاه موبایلی انجام شد.
 
کد مطلب: 37283
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام