۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱

بازار ۷۰ میلیارد دلاری خدمات ابری تا پایان ۲۰۱۵

ایتنا - مرکز تحقیقاتی IDC بر این باور است که فضای پردازش ابری آینده صنعت جهانی IT را شکل می‌دهد.
بازار ۷۰ میلیارد دلاری خدمات ابری تا پایان ۲۰۱۵


خدمات ابری به رکن اصلی صنعت فناوری جهان تبدیل شده است و مرکز تحقیقاتی IDC در آخرین گزارش خود اعلام کرد اقبال سازمان‌ها به استفاده از این سرویس‌ها و خدمات همچنان رو به افزایش است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از فرست‌پست، این مرکز تحقیقاتی بر اساس بررسی‌های اخیر خود گزارش داد بین ۴ تا ۵ سال آینده میزان استفاده از راهکارهای ابری در سراسر جهان ۳ برابر می‌شود.

در گزارش «پیش‌بینی صعودی بازار جهانی خدمات ابری ۲۰۱۹-۲۰۱۵» مرکز تحقیقاتی IDC سه فناوری مختلف ابری شامل نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات(SaaS)، پلتفرم‌های-به‌عنوان-خدمات(PaaS) و زیرساخت‌های-به‌عنوان-خدمات(IaaS) و میزان استفاده از آنها در ۲۰ صنعت جهانی را مورد تحلیل قرار داد.

در این گزارش پیش‌بینی شد ارزش بازار جهانی خدمات پردازش ابری عمومی تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی به بیش از ۷۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

 

همچنین پیش‌بینی شد کارخانه‌ها، بانک‌ها، مراکز ارائه‌دهنده خدمات تخصصی، مراکز تولید و خرده‌فروشی‌ها طی سال جاری میلادی ۴۵ درصد بازار جهانی خدمات پردازش ابری را در اختیار خواهند گرفت.

کارشناسان بر این باورند که توسعه راهکارهای صنعتی هوشمند و به دنبال آن روی کار آمدن نسل جدید پلتفرم‌های صنعتی مهم‌ترین عاملی است که توسعه خدمات ابری مبتنی بر کلان داده‌ها، دستگاه‌های موبایلی و شبکه‌های اجتماعی را باعث می‌شود.

مرکز تحقیقاتی IDC از خدمات ابری به عنوان نسل سوم پلتفرم‌ها یاد می‌کند و بر این باور است که این فضا آینده صنعت جهانی IT را شکل می‌دهد.
 
کد مطلب: 37280
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام