۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۴
شرکت مخابرات اعلام کرد:

۵میلیون خط تلفن ثابت بلا استفاده‌اند

ایتنا- مخابرات: وقتی هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت به صورت میانیگن ماهیانه بیشتر از ۱۵۰۰ تومان است؛ با چه توجیهی آبونمان همین خط، از نصف این مبلغ هم باید پایین‌تر باشد.
۵میلیون خط تلفن ثابت بلا استفاده‌اند


شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت ماهانه بالغ بر ۱۵۰۰ تومان است اعلام کرد: ۵ میلیون خط تلفن ثابت در کشور بلااستفاده‌اند.


به گزارش ایتنا از مهر، شرکت مخابرات ایران با انتقاد از سیاست تعرفه‌گذاری در حوزه تلفن ثابت اعلام کرد: طبق اعلام مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جبران هزینه‌های طرح هم‌کدی، آبونمان هر خط تلفن ثابت به صورت میانگین تا ۷۶۰ تومان افزایش یافته است، اما وقتی هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت به صورت میانیگن ماهیانه بیشتر از ۱۵۰۰ تومان است؛ با چه توجیهی آبونمان همین خط، از نصف این مبلغ هم باید پایین‌تر باشد.

مخابرات با تاکید براینکه هزینه دایری خطوط تلفن ثابت نیز در این بخش باید جبران شود، اعلام کرد: میانگین هزینه دایری هر خط تلفن ثابت، ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است، در حالی که مخابرات برای دایری یک خط تلفن تنها ۵۰ هزار تومان از مشترک دریافت می‌کند.

براساس اعلام مخابرات، نزدیک به ۵ میلیون خط تلفن ثابت در شهرها به دلایل مختلف هیچگونه مکالمه صوتی هم ندارند تا لااقل با برقراری مکالمه، تا حدی جبران هزینه‌های دایری و نگهداری شود؛ به نحوی که در حال حاضر برای این دسته از مشترکان قبض هم صادر نمی‌شود زیرا صرفه اقتصادی ندارد.

شرکت مخابرات ایران از سال گذشته و به دنبال اجرای طرح یکسان‌سازی کدهای مخابراتی با کاهش درآمد مواجه شده است و از وزارت ارتباطات درخواست کرده که تعرفه خدمات تلفنی را افزایش دهد اما وزارت ارتباطات تاکنون به این درخواست پاسخ مثبت نداده است.
کد مطلب: 37273
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام