۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰

نرم‌افزار Flash روی همه نسخه‌های فایرفاکس مسدود شد

ایتنا - به دلیل وجود حفره‌های امنیتی، Flash را به صورت پیش‌فرض روی تمام نسخه‌های فایرفاکس مسدود شد.
نرم‌افزار Flash روی همه نسخه‌های فایرفاکس مسدود شد


به دنبال افزایش نگرانی‌های امنیتی، شرکت موزیلا نرم‌افزار Adobe Flash را روی تمام نسخه‌های مرورگر اینترنتی فایرفاکس مسدود کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، این شرکت که از بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان ابزارهای متن‌باز در جهان محسوب می‌شود توضیح داد که به دلیل وجود حفره‌های امنیتی در نرم‌افزار مربوطه، Flash را به صورت پیش‌فرض روی تمام نسخه‌های فایرفاکس مسدود کرده است.

موزیلا توضیح داد که Flash نگرانی‌های امنیتی را در رابطه با جرایم سایبری افزایش می‌دهد و همین مسئله باعث شده است کاربران فایرفاکس در خطر بیفتند.

لازم به ذکر است لیست حاوی تعداد زیادی از حفره‌های امنیتی خطرناک با جزئیات کامل مربوط به نرم‌افزار Flash هفته گذشته از شرکت امنیتی Hacking Team سرقت شد و همین مسئله نگرانی‌ها را در مورد حملات سایبری جدید افزایش داده است.

 

موزیلا با انتشار یک بیانیه آنلاین اعلام کرد «تا زمانی که شرکت Adobe نسخه جدید به‌روزرسانی‌های خود را برای برطرف کردن این حفره‌های امنیتی ارائه ندهد، نر‌م‌افزار Flash روی فایرفاکس مسدود خواهد بود.»

لازم به ذکر است Flash یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای تعاملی برای محتوای موجود در صفحات وب محسوب می‌شود و چندین بار در گذشته مورد حملات اینترنتی قرار گرفته است. آخرین آسیب‌پذیری این نرم‌افزار مربوط به انتشار برخی کیت‌ها می‌شود که به مجرمان سایبری امکان داد این نرم‌افزار را مورد هدف قرار دهند.
 
کد مطلب: 37129
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
غیر فعال نه مسدود !
feedback
Italy
توی اصل خبر نوشته شده Block(مسدود) - ننوشته Inactive(غیرفعال)

http://www.itp.net/603980-mozilla-blocks-flash-in-firefox
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام