۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۹

اروپایی‌ها خواستار حذف بیش از یک میلیون لینک از گوگل شدند

ایتنا- به عقیده اروپاییان بعضی اطلاعات موجود در مورد افراد در فضای مجازی تهدیدی برای موقعیت شغلی و خانوادگی آنها محسوب می‌شود.
اروپایی‌ها خواستار حذف بیش از یک میلیون لینک از گوگل شدند


بر اساس یکی از قوانین مصوب اتحادیه اروپا، شهروندان کشورهای عضو این سازمان خواستار حذف بیش از ۱.۱ میلیون لینک از گوگل شده‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس، قانون مذکور گوگل را ملزم می‌کند درخواست‌های دریافتی در این زمینه را بررسی کند و لینک‌های مربوط به شهروندان اروپایی را که به اعتبار و حسن شهرتشان لطمه می‌زند، حذف نماید.

اروپاییان معتقدند برخی اطلاعات موجود در مورد افراد در فضای مجازی می‌تواند موقعیت حرفه‌ای و خانوادگی آنها را به خطر بیندازد و باید لینک آنها از جستجوگر گوگل حذف شود.

این قانون جنجال‌های حقوقی و قانونی فراوانی را به همراه آورده و برخی کارشناسان معتقدند می‌توان از آن برای حذف سوابق سؤ برخی افراد هم استفاده کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد گوگل در مجموع بیش از ۲۸۱ هزار درخواست برای حذف لینک اخبار و اطلاعات مربوط به شهروندان اروپایی دریافت کرده و از این طریق باید بیش از ۱.۱ میلیون لینک را حذف نماید.

گوگل بعد از بررسی لینک‌های مذکور حدود ۶۰۲ هزار لینک را حذف کرده است.

در میان مردم کشورهای اروپایی فرانسویان بیش از دیگران درخواست‌هایی برای حذف لینک از موتور جستجوهای خود را ارائه کرده‌اند و یک پنجم کل درخواست‌ها مربوط به این افراد است، اما از میان این درخواست‌ها تنها به ۵۲ درصد از آنها عمل شده است.

اهالی بریتانیا در رتبه دوم بوده و به ۶۳ درصد از درخواست‌هایشان عمل شده است.

البته باید توجه داشت که حذف این لینک‌ها تنها مربوط به دامنه‌های اروپایی گوگل مانند google.co.uk یا google.fr است و دامنه اصلی گوگل یعنی google.com را شامل نمی‌شود.
کد مطلب: 37123
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام