۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۱
یک مقام آمریکایی اعلام کرد

سرقت اطلاعات میلیونها نفر در یک هک اینترنتی

ایتنا- مایکل دانیل: ما در حال حاضر نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم که چه کسی در پس این مسئله است.
سرقت اطلاعات میلیونها نفر در یک هک اینترنتی


مقامات آمریکایی اعلام کردند رخنه اطلاعاتی هکرها در آژانس مدیریت پرسنل دولت آمریکا که به گفته آمریکایی‌ها توسط چین صورت گرفته، میلیون‌ها نفر بیشتر از آنچه که قبلا برآورد می‌شد را شامل می‌شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، اداره مدیریت پرسنل دولت آمریکا اعلام کرد اطلاعات به سرقت رفته از شبکه رایانه‌ای این سازمان شامل شماره‌های امنیت اجتماعی و دیگر اطلاعات حساس ۲۱.۵ میلیون نفر است که برای صدور سوءپیشینه امنیتی سوابق آنها کنترل شده است.

این آمار علاوه بر اطلاعات حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن از کارکنان کنونی و سابق دولت است که پیشتر به سرقت رفته بود.

اداره مدیریت پرسنل دولت آمریکا این سرقت را یک "هک جداگانه اما مرتبط" نامیده بود.

در مجموع ۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر یا تقریبا هفت درصد جمعیت آمریکا تحت تاثیر این سرقت سایبری قرار گرفته‌اند.

این سرقت سایبری اطلاعات به دلیل حجم و از آن مهمتر حساسیت محتوای آن در حال حاضر یکی از مخرب ترین موارد برای سوابق افراد است.

افرادی که تحت تاثیر این مساله قرار گرفته‌اند شامل ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار آمریکایی هستند که برای عدم سوء‌پیشینه درخواست داده بودند و همچنین کارکنان کنونی، سابق و آتی دولت و پیمانکاران به اضافه یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دیگر که عمدتا همسران یا سایر وابستگان متقاضیان هستند.

قانونگذاران هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه خواستار برکناری کاترین آرشولتا، مدیر اداره مدیریت پرسنل دولت آمریکا شده‌اند.

جان بونر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: باراک اوباما باید درباره بی کفایتی در دولت خود یک موضع قاطع را اتخاذ و یک مدیر جدید را در اداره مدیریت پرسنل منصوب کند.

مارک وارنر، سناتور دموکرات اهل ویرجینیا گفت: قصور تکنولوژیک و امنیتی در اداره مدیریت پرسنل به دوران قبل از مدیر کنونی بازمیگردد اما واکنش کند و نامتعارف آشولتا این اعتماد را که وی فرد مناسبی برای مدیریت این نهاد در دوران بحرانی کنونی باشد، ایجاد نکرده است.

این در حالیست که آرشولتا گفت: نه وی و نه دونا سیمور، مدیر اطلاع رسانی اداره مدیریت پرسنل دولت استعفا نخواهند داد.

وی در جمع خبرنگاران افزود: من به کاری که در این سازمان انجام می‌دهم متعهد هستم و به کارکنان این اداره اعتماد دارم.

کاخ سفید اعلام کرد: اوباما همچنان به آرشولتا اعتماد دارد.

آمریکا چین را به عنوان مظنون اصلی هک گسترده در این آژانس دولتی معرفی کرده است. اتهامی که وزارت امور خارجه چین آن را بی پایه و اساس خوانده است.

مایکل دانیل یکی از مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به این سؤال که آیا چین مسئول این سرقت سایبری است گفت: ما در حال حاضر نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم که چه کسی در پس این مسئله است.

دانیل دستیار ویژه رئیس جمهور و هماهنگ کننده امنیت سایبر در شورای امنیت ملی آمریکا گفت: در این زمان تحقیقات درباره عوامل این حادثه هنوز در جریان است و ما در حال بررسی تمام گزینه‌های موجود هستیم.

اداره مدیریت پرسنل دولت آمریکا گفت: اطلاعات هویتی پرسنل که به سرقت رفته شامل شماره‌های امنیت اجتماعی، سوابق سکونت و آموزشی، سوابق استخدامی، مشخصات خانوادگی و آشنایان کاری و شخصی پرسنل، سوابق پزشکی، مالی و قضایی می‌شود.

در جریان این هک اینترنتی همچنین حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار اثر انگشت به سرقت رفته است.

افشای سرقت این اطلاعات در ماه گذشته باعث نگرانی میلیون‌ها آمریکایی شده است.

آژانس مدیریت پرسنل دولت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در تحقیقات این آژانس تاکنونی اطلاعاتی دال بر سوءاستفاده یا انتشار اطلاعات به سرقت رفته از سیستم‌های این نهاد بدست نیامده است.
کد مطلب: 37091
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام