کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرقت اطلاعات در هند با خرید نرم‌افزارهای جاسوسی

خبرگزاری فارس , 20 تير 1394 ساعت 16:11

ایتنا- اسناد منتشر شده در ویکی‌لیکس حاکی از آنست که هند هم مانند بسیاری از کشورها در زمینه نقض حریم شخصی فعال بوده است.




بسیاری از شرکت‌های امنیتی هند با مذاکره مخفیانه با شرکت ایتالیایی Hacking Team از ارتباطات سایبری کاربران مختلف جاسوسی کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس، اسنادی که با هک شدن Hacking Team از این شرکت به دست آمده و در سایت ویکی‌لیکس منتشر شده نشان می‌دهد که هند هم در کنار کشورهایی مانند آمریکا، عربستان، مجارستان و ... در زمینه نقض حریم شخصی کاربران فضای مجازی فعال بوده است.

ایمیل‌هایی که در این زمینه بین شرکت‌های هندی و Hacking Team رد وبدل شده نشانگر اشتیاق آنها برای خرید نرم‌افزارهای استراق سمع و انواع جاسوس‌افزار است.

این ایمیل‌ها بخشی از ۴۴۰ گیگابایت اطلاعاتی محسوب می‌شوند که هفته گذشته در جریان یک حمله سایبری از Hacking Team سرقت شده و بخش عمده آن در دسترس عموم قرار گرفته است.

از مجموع حدودا یک میلیون ایمیل هک شده نزدیک به ۳۰۰۰ مورد از آنها مربوط به مکاتبات شرکت‌های خصوصی و دولتی هندی با Hacking Team است و در این میان حتی پلیس هند هم خواستار خرید یک نرم‌افزار جاسوسی به نام Galileo از طرف ایتالیایی بوده است.

Galileo برنامه‌ای برای کنترل رایانه‌ها از راه دور است و با استفاده از آن می‌توان عملکرد کاربر را حتی در صورت استفاده از نرم‌افزارهای رمزگذاری داده و جابجایی وی تحت نظر گرفت.

Galileo همچنین می‌تواند کاربران قربانی را وادار به مراجعه به وب سایتی خاص یا نصب برنامه‌های مخرب ثالث بر روی گوشی کند و در این صورت تمامی ارتباطات اسکایپی افراد، پست‌های فیس‌بوکی و توئیتری و ارتباطات انجام شده از طریق واتس‌آپ و ... قابل ضبط و ردگیری خواهد بود.

همچنین دولت هند و برخی نهادهای اطلاعاتی آن هم به طور منظم با نمایندگان Hacking Team در ارتباط بوده‌اند.


کد مطلب: 37044

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/37044/سرقت-اطلاعات-هند-خرید-نرم-افزارهای-جاسوسی

ايتنا
  https://www.itna.ir