۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳

آدرس‌های اینترنتی در آمریکا تمام شد

ایتنا - پایان ظرفیت سیستم IPv4 از حدود یک دهه قبل پیش‌بینی شده بود و سازمان‌های مسؤول اقدامات لازم را برای به‌روزرسانی آن انجام دادند.
آدرس‌های اینترنتی در آمریکا تمام شد


سرانجام تعداد آدرس‌های اینترنتی مبتنی بر سیستم IPv۴ در آمریکا به پایان رسید. «سازمان ثبت اعداد اینترنتی آمریکا» (ARIN) تایید کرد که از روز گذشته لیست انتظار خود را باز کرده است تا در این قاره نسل جدید آدرس‌های اینترنتی به ثبت برسد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، این مسئله به آن معنی نخواهد بود که تمام شبکه‌های مبتنی بر IPv4در آمریکا به حداکثر مجاز خود رسیده‌اند. در بیانیه جدید گفته شده که تعداد آدرس‌های اینترنتی برای قاره آمریکا به پایان رسیده و همین مسئله کندی در شبکه را هم باعث شده است.

البته گفته شده که هم‌اکنون تعداد اندکی از بلوک‌ آدرس‌های ۵۱۲ و ۲۵۶ باقی مانده است. اما این تعداد پاسخگوی نیاز کاربران نیست و دیگر نمی‌توان بر اساس سیستم IPv4 آدرس اینترنتی جدید ارائه کرد.

برخی منابع آگاه اعلام کردند که شرکت‌ها از قبل تعدادی آدرس اینترنتی مبتنی بر IPv4 را در اختیار گرفته‌اند و هم‌اکنون آنها را با قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند.

 

لازم به ذکر است که پایان ظرفیت سیستم IPv4 از حدود یک دهه قبل پیش‌بینی شده بود و سازمان‌های مسؤول اقدامات لازم را برای به‌روزرسانی آن انجام دادند. در حال حاضر کلیه اقدامات برای استفاده از سیستم IPv6 انجام شده است که این سیستم امکان استفاده از آدرس‌های مجازی نامحدود را نیز فراهم می‌کند.

اما مشکل اساسی این است که هم‌اکنون زنگ خطر در این زمینه به صدا درآمده است و هنوز بسیاری از ISPهای آمریکایی زیرساخت‌های خود را به‌روزرسانی نکرده‌اند تا بتوانند خدمات مبتنی بر IPv6 را ارائه دهند.

لازم به ذکر است که قاره آفریقا هنوز در حال ارایه آدرس‌های مبتنی بر سیستم IPv4 است. اما در اروپا آدرس‌های مبتنی بر این سیستم در سال ۲۰۱۲ میلادی به پایان رسید. کارشناسان پیش‌بینی کردند که انتقال کلی سیستم اینترنتی جهان به IPv6 طی چند سال آینده مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.
 
کد مطلب: 36947
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام