۰
plusresetminus
شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۷

درآمد 9 میلیون دلاری مایکروسافت از بقایای ویندوز ایکس پی در ارتش آمریکا

ایتنا- پشتیبانی رسمی و رایگان مایکروسافت از ویندوز ایکس پی سال گذشته به اتمام رسید.
درآمد 9 میلیون دلاری مایکروسافت از بقایای ویندوز ایکس پی در ارتش آمریکا


نیروی دریایی آمریکا هنوز نتوانسته با ویندوز ۱۴ ساله ایکس پی خداحافظی کند و همین امر ۹ میلیون دلار درآمد سالانه برای مایکروسافت به ارمغان آورده است.


به گزارش ایتنا از فارس، پشتیبانی رسمی و رایگان مایکروسافت از ویندوز قدیمی ایکس طی سال گذشته به پایان رسید و این شرکت رسما اعلام کرد برای به روزکردن این نسخه از ویندوز وصله‌های امنیتی عرضه نمی‌کند.

به همین علت شرکت‌های خصوصی و نهادهای دولتی که هنوز از ویندوز XP استفاده می‌کنند مجبورند برای تداوم پشتیبانی مایکروسافت به این شرکت پول پرداخت کنند.

زیرا در غیر این صورت ممکن است هکرها حفره‌های تازه‌ای را در ویندوز XP شناسایی کرده و از آن برای سرقت اطلاعات و آسیب‌زدن به رایانه‌ها سوءاستفاده کنند.

نیروی دریایی آمریکا می‌گوید برای خلاص شدن از پرداخت این هزینه سرسام‌آور ۹ میلیون دلاری به دنبال به روزرسانی رایانه‌های خود است تا بتواند ویندوزهای جدیدتر را بر روی آنها نصب کند.

اما انتظار می‌رود این فرایند تا ۱۲ جولای سال ۲۰۱۶ به طول بینجامد.

برخی منابع مطلع می‌گویند این به روزرسانی ممکن است چند ماه بیشتر نیز طول بکشد و به همین علت نیروی دریایی ارتش آمریکا قرارداد خود با مایکروسافت را تا ۸ ژوئن سال ۲۰۱۷ تمدید کرده و تا آن زمان در مجموع ۳۱ میلیون دلار به مایکروسافت بابت پشتیبانی از ویندوز XP خواهد پرداخت.

علاوه بر برنامه‌ریزی ضعیف برای مهاجرت به ویندوزهای جدیدتر، ناسازگاری برخی برنامه‌های خاص مورد استفاده نیروی دریایی آمریکا با نسخه‌های تازه ویندوز هم در این وضعیت دخیل بوده است.

در حال حاضر هنوز ۴۴ درصد از شرکت‌های آمریکایی کماکان از ویندوز XP استفاده می‌کنند. میزان استفاده از این ویندوز در دنیا حدود ۱۵ درصد است.
کد مطلب: 36821
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام