۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۳

بانک‌ها ۳۰۰ درصد بیشتر از بقیه مورد حمله سایبری قرار می‌گیرند

ایتنا - طی سال گذشته تنها یک بدافزار مخصوص مراکز مالی موفق شد بیش از 100 هزار پوند سرقت کند.
بانک‌ها ۳۰۰ درصد بیشتر از بقیه مورد حمله سایبری قرار می‌گیرند


بانک‌ها، کارگزاری‌های بورس، موسسات مالی، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اعتباری و دیگر مراکز اقتصادی بیشتر از مورد هدف مجرمان سایبری قرار می‌گیرند و این طور که گفته شده است، حملات هکری در بیشتر مواقع با هدف سرقت‌های مالی انجام می‌شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، بررسی‌های جدید نشان داده است که مراکز مالی و اقتصادی ۳۰۰ برابر بیشتر از دیگر صنایع و سازمان‌ها مورد هدف حملات سایبری قرار می‌گیرند.

این آمار را شرکت تحقیقاتی Websense منتشر کرده و توضیح داده است با توجه به اینکه در صنعت اقتصادی همواره نقل و انتقالات بزرگ مالی انجام می‌شود، مجرمان سایبری توجه اصلی خود را به این بخش معطوف کرده‌اند و بیشترین حملات سایبری هم در همین زمینه صورت می‌گیرد.

حملات سایبری به شرکت‌های مالی به قدری پیچیده و حساب‌شده انجام می‌شود که بیشتر آنها موفقیت را در پی دارد و همچنان ضعف امنیتی در این زمینه بسیار مشهود است.

 

«کارل لئونارد» مدیر مرکز Websense اعلام کرد که طی سال گذشته تنها یک بدافزار مخصوص مراکز مالی موفق شد بیش از ۱۰۰ هزار پوند سرقت کند.

بدافزار Vawtrack که یکی از مخرب‌ترین تروجان‌های حوزه بانکی محسوب می‌شود، ۱۳ درصد از سرقت‌های بزرگ مالی در جهان را به تنهایی انجام می‌دهد.

مرکز تحقیقاتی Websense توضیح داد که این بدافزار اطلاعات شخصی مشتریان بانک‌ها را جمع‌آوری می‌کند و با روش‌های مختلف، به حساب کاربری آنها دسترسی پیدا می‌کند. این تروجان بانکی به راحتی می‌تواند رمزهای عبور، مجوزهای دیجیتال، تاریخچه فعالیت در مرورگرهای اینترنتی و فایل‌های کوکی را سرقت کند.
 
کد مطلب: 36776
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام