۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۱

ارائه مجدد پیشنهاد تغییر نرخ مکالمات

از کره جنوبی مشاوره گرفتیم
ایتنا- علی‌رغم قول وزیر به مخابرات برای افزایش نرخ‌های مخابراتی، این نرخ‌ها تغییر نکرد.
ارائه مجدد پیشنهاد تغییر نرخ مکالمات


رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات با بیان اینکه مخابرات پیشنهادات توسعه‌ای خود را برای افزایش نرخ پایه مکالمات به وزارت ارتباطات ارائه داده گفت: با هر فرمتی که بخواهند مجددا این برنامه را ارائه می‌دهیم.


به گزارش ایتنا از مهر، سید مصطفی سیدهاشمی در واکنش به اظهارات مسئولان وزارت ارتباطات مبنی بر عدم ارائه برنامه توسعه‌ای از سوی مخابرات و نبود توجیه فنی مناسب برای افزایش نرخ‌های مخابراتی اظهار داشت: مخابرات برنامه توسعه و پیشنهادات خود را برای نگهداری شبکه مخابراتی کشور به وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ارائه داده است.

اما چنانچه مسئولان، شاخص‌های جدیدی در این زمینه می‌خواهند، اعلام کنند تا با هر فرمتی که بخواهند مجددا این برنامه را ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه تغییر نرخ‌های مخابراتی برای نگهداری شبکه مخابرات نیازی به برنامه توسعه ندارد افزود: مگر برای گران شدن بنزین، کسی برنامه توسعه ارائه داد؟

سیدهاشمی با تاکید براینکه نگهداری شبکه مخابراتی کشور نیازمند تعرفه‌گذاری منطقی است و ما با نرخ پایه خدمات مخابراتی مشکل داریم، افزود: باز هم به رغم تمامی این مسائل، چنانچه وزارت ارتباطات برنامه توسعه را با هرگونه مستنداتی بخواهد آماده‌ایم که آن را ارائه دهیم.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه مخابرات برای توسعه برنامه مدون دارد اضافه کرد: برای اینکه بدانیم آینده مخابرات به کجا می‌رسد از اپراتور KT کره جنوبی مشاوره گرفته‌ایم؛ تمامی این مستندات را منطیق با آنچه مشاور خارجی به ما اعلام کرده است، در اختیار وزارت ارتباطات قرار می‌دهیم.

موضوع افزایش نرخ‌های مخابراتی چندی است که محل مناقشه شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات است و وزیر ارتباطات به رغم آنکه سال گذشته به مخابرات قول داده بود که پس از اجرای طرح هم کدی، با افزایش نرخ‌های مخابراتی موافقت می‌کند با این موضوع موافقت نکرد و پیشنهاد مخابرات برای تغییر نرخ مکالمات را به دلیل نداشتن برنامه توسعه مدون نپذیرفت.

در این باره علی اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات و دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز در واکنش به اعلام مخابرات برای ارائه برنامه توسعه‌ای تاکید کرد: کسانی که اهل برنامه و بودجه هستند می‌دانند که طرح توسعه‌ای با پرزنتیشن فرق دارد؛ چرا مخابرات یک‌سری پرزنتیشن آماده کرده بود که در کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات آن را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موظف است یک بسته‌ای توسعه‌ای به رگولاتوری ارائه دهد افزود: این مجموعه فقط شامل تعرفه نمی‌شود بلکه در آن بحث ساختار، همکاری در توسعه، ارائه خدمات اینترنتی و تغییر ساختار مدیریتی نیز مطرح است اما مخابرات از این مجموعه، تنها یک مورد را آنهم به صورت پرزنتیشن ارائه داده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موضوع تعرفه مخابراتی را یکی از موارد طرح توسعه فنی عنوان کرد که آن نیز نیازمند ارائه پیوست اقتصادی، امنیتی و فرهنگی از سوی مخابرات است که باید به تصویب مجمع عمومی مخابرات برسد و رقم‌های آن تضمین شده باشد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قول داد که در صورتی که این پکیج کامل باشد از آن در هیات دولت دفاع خواهد کرد و گفت: در نهایت با ارائه این پکیج و پس از بررسی‌های کارشناسی، حداکثر می‌توانیم از افزایش ۱۵ درصدی نرخ مکالمات در هیات دولت دفاع کنیم.
کد مطلب: 36760
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام