۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۹

نگرانی از افزایش بدافزارهای باج‌گیر در فضای مجازی

ایتنا- هکرها با طراحی و انتشار بدافزارهای باج‌گیر در فضای مجازی درآمدهای نامشروع کسب می‌کنند.
نگرانی از افزایش بدافزارهای باج‌گیر در فضای مجازی


افزایش تعداد و پیچیدگی بدافزارهایی که با قفل کردن رایانه‌های شخصی، تلفن‌های همراه یا برخی فایل‌های ذخیره شده بر روی آنها از کاربران درخواست پول می‌کنند، موجب نگرانی شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، این بدافزارها که به Ransomware یا بدافزارهای باج‌گیر مشهور شده‌اند در سال‌های اخیر بسیار توسعه یافته‌اند و بسیاری از هکرها با طراحی و انتشار آنها در فضای مجازی به کسب درآمدهای نامشروع پرداخته‌اند.

بر اساس گزارشی که به تازگی توسط مؤسسه امنیتی مک‌آفی منتشر شده تعداد این بدافزارها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ نسبت به سه ماه قبل از آن حدود ۱۶۵ درصد افزایش یافته است.

معمولا هکرهای طراح این بدافزارها بابت باز کردن قفل فایل‌هایی که از دسترس کاربران خارج کرده‌اند مبالغی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار طلب می‌کنند و اگر فرد قربانی از پرداخت پول امتناع کند، از وی درخواست مبالغی بیشتر شده و در نهایت فایل‌ها توسط هکر نابود می‌شود.

آنان حتی در مواردی در صورت دریافت پول هم حاضر به قفل‌گشایی این فایل‌ها نیستند.

از جمله بدافزارهای باج‌گیر مخرب می‌توان به CTB-Locker و نسخه‌های مختلف آن اشاره کرد که به علت پیچیدگی زیاد شناسایی آن هم کار دشواری است.

CTB-Locker معمولا در قالب هرزنامه‌های خبری به شکل یک فایل فشرده ارسال می‌شود و نرم‌افزارهای ضدویروس به سادگی نمی‌توانند آن را شناسایی کنند.

کارشناسان معتقدند تعداد و پیچیدگی این بدافزارها در آینده بیشتر می‌شود.
کد مطلب: 36659
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام