کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

Alibaba با شرکت‌های ابری آمریکایی وارد رقابت می‌شود

1 تير 1394 ساعت 15:11

ایتنا - چهار شرکت بزرگ ابری در آمریکا AWS آمازون، Azure مایکروسافت، IBM و گوگل هستند که Alibaba تصمیم گرفته با آنها وارد رقابت شود.




شرکت Alibaba به عنوان بزرگ‌ترین مرکز توسعه تجارت الکترونیک در چین تصمیم دارد اقدامات خود در حوزه پردازش ابری را در بازار آمریکا توسعه دهد و از این رو برخی همکاری‌های استراتژیک را با شرکت‌های آمریکایی آغاز کرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از بیزینس‌اینسایدر، Alibaba به منظور توسعه خدمات ابری خود بدون راه‌اندازی زیرساخت‌های محلی سیاست‌های جدیدی را برای بازار آمریکا در نظر گرفته است.

شرکت Aliyun Computing به عنوان مرکز توسعه خدمات ابری Alibaba به تازگی همکاری‌هایی را با هفت شرکت آغاز کرده است که از جمله آنها می‌توان به اینتل و مرکز توسعه مراکز داده Equinix در آمریکا اشاره کرد.
این شرکت چینی همچنین با اپراتور موبایلی Singtel در سنگاپور نیز همکاری داشته است.

این همکاری‌ها بخشی از «طرح اتحاد حضور در بازار» محسوب می‌شود که به تمامی این مراکز کمک می‌کند به صورت منطقه‌ای و جغرافیایی، خدمات ابری خود را در نقاط مختلف جهان گسترش دهند.

 

چهار شرکت بزرگ خدمات ابری در آمریکا AWS آمازون، Azure مایکروسافت، IBM و گوگل هستند که شرکت چینی Alibaba هم‌اکنون تصمیم گرفته است با آنها وارد رقابت شود.

بر اساس آخرین بررسی‌ها پیش‌بینی شده است که ترافیک خدمات پردازش ابری آمریکا بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ میلادی رشد سالانه ۲۶ درصدی را تجربه کند و این طور که سیسکو اعلام کرده است، در سال ۲۰۱۸ میلادی ترافیک ابری آسیا پاسیفیک از آمریکای شمالی هم بیشتر می‌شود.

مرکز تحقیقاتی IDC در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که ارزش بازار خدمات ابری آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی از ۷۵ میلیارد دلار هم فراتر خواهد رفت و در مقابل ارزش بازار خدمات ابری چین تنها ۲ میلیارد دلار محاسبه خواهد شد.
 


کد مطلب: 36604

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36604/alibaba-شرکت-های-ابری-آمریکایی-وارد-رقابت-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir