۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵

رمزگشایی اسناد اسنودن از آژانس امنیت ملی آمریکا توسط روسیه و چین

ایتنا- رمزگشایی فایل‌های اسنودن توسط چین و روسیه باعث نگرانی نهادهای جاسوسی آمریکا و انگلیس شد.
رمزگشایی اسناد اسنودن از آژانس امنیت ملی آمریکا توسط روسیه و چین


متخصصان چینی و روسی موفق به شکستن رمز فایل‌هایی شدند که ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا از این نهاد اطلاعاتی به جهان آزاد انتقال داده است.


به گزارش ایتنا از فارس، رمزگشایی این فایل‌ها باعث نگرانی شدید نهادهای جاسوسی آمریکا و انگلیس شده و آنها را مجبور به فراخواندن برخی مامورانشان در دیگر کشورها کرده است.

این امر اجرای برخی عملیات جاسوسی دو کشور را هم با چالش مواجه کرده است.

ادوارد اسنودن در سال ۲۰۱۳ پس از جمع آوری اسناد و اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا که بر روی فایل‌های رمزگذاری شده ذخیره شده بودند، از آمریکا خارج شد و در حال حاضر به عنوان پناهنده سیاسی در روسیه زندگی می‌کند.

افشای بخش اندکی از اطلاعاتی که او در اختیار دارد، نشان می‌دهد که ده‌ها شرکت فناوری و غول‌های مخابراتی آمریکا با آژانس امنیت ملی برای استراق سمع و سرقت اطلاعات خصوصی شهروندان در سراسر جهان همکاری می‌کنند.

یک منبع اطلاعاتی انگلیسی که نام وی فاش نشده در این مورد گفته است: روسیه و چین با هک کردن فایل‌های اسنودن به اطلاعات حساسی دسترسی پیدا کرده‌اند.

اسنودن خسارت غیرقابل محاسبه‌ای وارد کرده است. در برخی موارد نهادهای جاسوسی ما مجبور به خارج کردن مامورانشان در حین انجام عملیات شده‌اند تا از شناسایی و کشته شدن آنها جلوگیری کنند.

تعداد فایل‌های طبقه بندی شده محرمانه ای که در اختیار اسنودن بوده، بیش از یک میلیون مورد بوده که حال اطلاعات همه آنها در اختیار مسکو و پکن قرار گرفته است. جزییات روش های جاسوسی آمریکا و انگلیس و اطلاعات مربوط به آنها در این فایل ها ذخیره شده و همین امر لو رفتن افراد دخیل در چنین اقداماتی را قطعی می کند.
کد مطلب: 36586
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام