۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۳

شرکت‌های بیمه هدف قبلی هکرهای اطلاعات 4 میلیون آمریکایی

ایتنا- علی‌رغم هشدار مؤسسه امنیتی iSight مبنی بر حمله هکرها به اداره مدیریت پرسنل دولت آمریکا، مسئولین به این هشدار توجهی نکردند.
شرکت‌های بیمه هدف قبلی هکرهای اطلاعات 4 میلیون آمریکایی


رسانه‌های آمریکایی مدعی شده‌اند هکرهای چینی که اطلاعات چهار میلیون کارمند دولت آمریکا در سی سال اخیر را هک کرده‌اند، قبلا به چند مؤسسه بیمه سلامت و از جمله Anthem و Premera Blue Cross حمله کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس، مؤسسه امنیتی iSight قبل از افشای حمله هکری به اداره مدیریت پرسنل دولت آمریکا اعلام کرده بود اطلاعات فنی موجود دلالت بر آن دارد که هکرهای Anthem و Premera Blue Cross ممکن است به دنبال حمله به اداره مذکور باشند. اما مقامات مسئول به این هشدار توجهی نکرده بودند.

محققانی که ویژگی‌ها و نحوه انجام این دو حمله را بررسی کرده‌اند معتقدند بین هر دو مورد شباهت‌های قابل توجهی وجود دارد.

صاحب نظران می‌گویند این حملات هدفمند و سازمانه یافته بوده و به منظور جمع‌آوری اطلاعات از مقامات آمریکایی در عالی‌ترین سطوح صورت می‌گیرد.

دولت چین که متهم اصلی انجام این حملات است، اتهامات وارده را بی اساس دانسته و به شدت رد کرده است.

حملات صورت گرفته به مؤسسه بیمه Anthem منجر به سرقت اطلاعات بیش از ۸۰ میلیون مشتری و از جمله سوابق بیمه‌ای و شماره‌های تامین اجتماعی آنان شد. به فاصله یک هفته داده‌های ۱۲ میلیون نفر دیگر از مؤسسه بیمه‌ای Premera Blue Cross سرقت شد.

به اعتقاد کارشناسان، این اطلاعات که هم‌اکنون به طور زیرزمینی در فضای مجازی در حال خرید و فروش است، زمینه را برای انجام حملات هدفمندتر و سرقت اطلاعات از کارکنان دیگر دولت و همین طور پیمانکاران امور دفاعی و امنیتی ایالات متحده آمریکا فراهم می‌کند.
کد مطلب: 36505
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام