۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷

حمایت اپل از اقدام اروپا علیه گوگل

ایتنا- تیم‌کوک: شرکت‌های آمریکایی باید از کسب منفعت از طریق بهره‌گیری از داده‌های شخصی کاربران خود دست بردارند.
حمایت اپل از اقدام اروپا علیه گوگل


در حالی که کمیسیون اروپایی به دنبال دریافت جریمه ۶ میلیارد دلاری از گوگل به علت رفتارهای انحصارطلبانه تجاری است، اپل از اقدامات مقامات این کمیسیون برای حفظ حریم شخصی حمایت کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، تیم‌کوک مدیرعامل اپل تصریح کرده که شرکت‌های آمریکایی باید از کسب منفعت از طریق بهره‌گیری از داده‌های شخصی کاربران خود دست بردارند.

وی که در جریان اعطای جوایز رقابت قهرمانان آزادی که توسط مرکز اطلاعات حریم شخصی الکترونیک آمریکا در واشنگتن برگزار شده بود، سخن می‌گفت بدون آنکه نامی از شرکت‌های رقیب ببرد آنها را متهم کرد که به امنیت و حریم شخصی کاربران خود به اندازه کافی اهمیت نمی‌دهند.

کوک که از طریق تله کنفرانس در این نشست حضور یافته بود همچنین به تشریح تلاش‌های اپل برای حفظ حریم شخصی کاربران و رمزگذاری اطلاعات آنها پرداخت.

وی همچنین بر ضرورت عدم تلاش دولت ایالات متحده برای تضعیف سیستم‌های رمزگذاری داده به بهانه مقابله با تروریسم تاکید کرد.

مدیرعامل اپل در ادامه سخنرانیش اذعان کرد که شرکت‌های فناوری بزرگ با ارائه خدمات به اصطلاح رایگان به اطلاعات ردوبدل شده در ایمیل‌های کاربران، تاریخچه جستجوهای آنها و حتی عکس‌های خانوادگی آنها دسترسی می‌یابند.

وی از مقامات کاخ سفید هم خواست که از تلاش‌های خود برای محدود کردن توانایی مردم به منظور حفاظت از خود و رمزگذاری داده‌های شخصیشان دست بردارند.

کوک گفت اگر چه اپل با مقامات انتظامی و پلیس در بسیاری از حوزه‌ها همکاری می‌کند، اما تلاش برخی از مقامات برای تضعیف فناوری‌های رمزگذاری اطلاعات بر ضد برخی حقوق و آزادی‌های اساسی مردم است.
کد مطلب: 36468
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام