۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵

زبان برنامه‌نویسی Rust 1.0 موزیلا عرضه شد

ایتنا - این زبان برنامه‌نویسی مبتنی بر موتور توسعه مرورگر اینترنتی شرکت موزیلا موسوم به Servo فعالیت می‌کند.
زبان برنامه‌نویسی Rust 1.0 موزیلا عرضه شد


همان طور که تمامی برنامه‌نویسان می‌دانند، رسیدن به رتبه ۱.۰ برای مشخص شدن نسخه جدید زبان برنامه‌نویسی یک اتفاق مهم محسوب می‌شود و روز سرنوشت‌ساز برای زبان برنامه‌نویسی جدید است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اکستریم‌تِک، این عدد نشان می‌دهد که زبان برنامه‌نویسی جدید تکمیل شده است و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌توانند بدون هرگونه نگرانی از آن استفاده کنند و کدهای مورد نظر خود را به کمک آن ارتقاء دهند.

شرکت موزیلا از بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای متن‌باز در جهان زبان برنامه‌نویسی جدیدی را با نام Rust 1.0 عرضه کرده است که در نظر گرفتن نام ۱.۰ برای آن نشان می‌دهد این محصول آمادگی کامل دارد تا در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

این زبان برنامه‌نویسی مبتنی بر موتور توسعه مرورگر اینترنتی شرکت موزیلا موسوم به Servo فعالیت می‌کند و به همین خاطر می‌توان از آن به عنوان زبان برنامه‌نویسی مخصوص وب یاد کرد.

 

زبان برنامه‌نویسی Rust تلاشی است که قابلیت‌های کنترلی و اجرایی زبان‌هایی مانند C یا ++C را ارائه می‌دهد و به صورت همزمان پیچیدگی‌های مربوط به برنامه‌نویسی را کنار می‌گذارد تا در نرم‌افزار تولید شده حفره کمتری وجود داشته باشد.

اختلال در مدیریت حافظه توسط نرم‌افزارها یکی از بزرگترین مشکلات کنونی محسوب می‌شود و موزیلا اعلام کرده است که این زبان برنامه‌نویسی مشکل یاد شده را نیز از میان برمی‌دارد.
 
کد مطلب: 36356
نام شما
آدرس ايميل شما