کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امنیت فضای مجازی باید متکی به توان داخل باشد

خبرگزاری مهر , 10 خرداد 1394 ساعت 15:58

ایتنا- برای حفظ امنیت فضای مجازی نیاز به تغییر استراتژی و قوانین دستگاه‌ها است.




دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: امنیت در فضای مجازی در کشور باید متکی به توان داخل باشد که این در شورای عالی فضای مجازی کشور یک راهبرد اساسی است.

به گزارش ایتنا از مهر، محمد حسن انتظاری – دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در اختتامیه دومین نمایشگاه بومی سایبری در جمع فعالان و متخصصان شرکت‌های فناور و دانشگاهی افزود: ما باید در تمام حوزه فضای مجازی به ویژه صنعت امنیت به توانمندی داخلی اتکا داشته باشیم که برای این مهم تغییر در استراتژی و قوانین دستگاه‌ها لازم است.

وی با اشاره به اینکه این تغییر باید تبدیل به یک مطالبه و درخواست ملی از تصمیم‌گیران و نظام‌سازان کشور شود، تاکید کرد: امیدواریم نگاه به توان داخل به صورت یک گفتمان ملی درآید که این موضوع بخشی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

نباید بحث‌های راهبردی با تصمیمات روزانه و مسائل جاری در کشور تغییر کند و باید به صورت ملی به آنها نگاه شود که البته تبدیل این نگاه به یک فرهنگ کلی در کشور به زمان نیاز دارد.

مهندس انتظاری اظهار داشت: کارگروه ارزشیابی محصول و خدمات امنیت بومی حوزه فضای مجازی در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شده است تا این مرکز به عنوان یک نهاد ناظر مستقل شرایط توسعه صنعت بومی امنیت را فراهم کرده و دیده بان ملی مستقلی ایجاد کند تا تعیین شود که چه میزان در حوزه امنیت از توانمندی داخل و چه میزان از خارج در کشور استفاده می‌شود.

همچنین در ادامه این مراسم عبدالمجید ریاضی – مشاور رئیس مرکز ملی فضای مجازی درخصوص تشکیل کارگروه ارزشیابی محصول و خدمات امنیت بومی حوزه فضای مجازی گفت: این کارگروه تخصصی تشکیل شده تا بتواند از نظر علمی و بومی بودن محصولات و خدمات فعالیت‌های داخل را ارزیابی کند و زمینه‌هایی فراهم می‌کند که از محصولات استراتژیک داخلی در حوزه امنیت حمایت‌های راهبردی شود.

وی با تاکید بر این که شورای عالی فضای مجازی بالاترین مرجع قانونی است و تصمیمات آن لازم الاجرا برای تمامی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها است، تصریح کرد: اهمیت فضای مجازی براساس تاکید مقام معظم رهبری به گونه‌ای است که باید در کشور بسط و گسترش یابد و خدمات گسترده در این فضا به آحاد مردم ارائه شود اما هر نوع توسعه‌ای منوط به تامین امنیت فضای مجازی کشور است.

ریاضی افزود: به لحاظ علمی و فناوری فضای مجازی به خصوص در بحث امنیت خط مقدم است و اگر در این حوزه به روز نباشیم و با دنیا حفره امنیتی داشته باشیم مورد سوءاستفاده قرار خواهیم گرفت.


کد مطلب: 36354

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36354/امنیت-فضای-مجازی-باید-متکی-توان-داخل-باشد

ايتنا
  https://www.itna.ir