۰
plusresetminus
جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۱

Cortana مایکروسافت برای اندروید و آیفون هم عرضه می‌شود

ایتنا - البته نسخه ویژه این ابزار مخصوص اندروید و آیفون به قدرتمندی ویرایش اصلی مخصوص ویندوز نخواهد بود.
Cortana مایکروسافت برای اندروید و آیفون هم عرضه می‌شود


شرکت مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرد دستیار دیجیتالی Cortana به زودی برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS هم عرضه می‌شود تا کاربران دیگر پلتفرم‌ها هم بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، شرکت مایکروسافت سال گذشته اعلام کرد که تا مدتی دیگر سرسخت‌ترین رقیب برای دستیار دیجیتالی Siri اپل وارد می‌شود و این محصول در اختیار صاحبان انواع سیستم‌های عامل موبایلی قرار می‌گیرد.

اما هم‌اکنون نخستین نسخه آزمایشی از ابزار Cortana برای اندروید و آیفون ارایه شده است و پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک نسخه نهایی آن به دست کاربران جهانی برسد.

«جو بلفیوره» مدیر مرکز سیستم‌های عامل مایکروسافت روز گذشته این ابزار را با انتشار یک فایل ویدیویی معرفی کرد.

 

او در این جریان توضیح داد: «ما در تلاشیم تا به تمامی کاربران رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز ۱۰ امکان دهیم تا از قابلیت‌های هوشمند دستیار شخصی Cortana بهره‌مند شوند. این مزایا از این پس برای صاحبان دستگاه‌های موبایلی اندروید و آیفون هم عرضه خواهد شد. این کاربران می‌توانند Cortana را در قالب یک ابزار کاربردی مناسب روی دستگاه خود نصب کنند.»

البته نسخه ویژه این ابزار مخصوص اندروید و آیفون به قدرتمندی ویرایش اصلی مخصوص ویندوز نخواهد بود. اما بلفیوره گفته است که این امکان وجود دارد تا کاربران پلتفرم‌های مختلف در Cortana بتوانند با مطرح کردن سوال مشخص، جواب‌های مشابه دریافت کنند.
 
کد مطلب: 36269
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام