۰
plusresetminus
جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۳

احتمال خرید بلک‌بری توسط مایکروسافت قوت گرفت

ایتنا - مایکروسافت تمایل زیادی دارد تا با این خرید بزرگ 44 هزار مجوز و حق امتیاز شرکت بلک‌بری را از آن خود کند.
احتمال خرید بلک‌بری توسط مایکروسافت قوت گرفت


شرکت کانادایی بلک‌بری که زمانی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود، فرآیند اخراج کارمندان جهانی خود را آغاز کرده است تا از این طریق بار دیگر بتواند به سوددهی برسد و در این میان برخی منابع آگاه گزارش دادند که مایکروسافت مذاکراتی با این شرکت آغاز کرده است تا آن را خریداری کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، شرکت بلک‌بری با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد که فرآیند حذف برخی فرصت‌های شغلی خود را آغاز کرده است.

در این بیانیه گفته شد: «ما تصمیم گرفتیم واحدهای نرم‌افزار، سخت‌افزار و تولید ابزارهای سازمانی را تقویت کنیم. این اتفاق می‌تواند روی تعداد زیادی از کارمندان ما در سراسر جهان تاثیر بگذارد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «از آنجایی که شرکت گام‌های بعدی برای تحول در سیستم داخلی خود را برمی‌دارد، تاکید اصلی ما بر اختصاص مجدد منابع است که این اتفاق کمک می‌کند سرمایه‌گذاری‌های خود را روی فرصت‌های جدیدی متمرکز کنیم که می‌تواند درآمد بیشتری به همراه داشته باشد.»

البته باید توجه داشت بلک‌بری هنوز به این مسئله اشاره نکرده است که چند نفر از ۷ هزار کارمند آن در این تصمیم‌گیری جدید اخراج می‌شوند. اما در بیانیه اخیر گفته شده است که این اقدام موجب می‌شود مرکز تولید دستگاه‌های الکترونیکی بلک‌بری بار دیگر بتواند به سوددهی برسد و تمرکز بیشتری بر اینترنت اشیا داشته باشد.

 

تصمیم اخیر بلک‌بری برای اخراج کارمندان در شرایطی صورت می‌گیرد که مایکروسافت تمایل خود برای خرید این شرکت کانادایی را در سر می‌پروراند تا از این طریق بتواند حجم گسترده‌تری در بازار جهانی ابزارهای موبایلی سازمانی را به دست آورد.

گفته می‌شود که ویندوز فون در فصل نخست سال ۲۰۱۵ میلادی تنها یک درصد از بازار جهانی دستگاه‌های موبایلی سازمانی را در اختیار داشته است که این برای مایکروسافت یک اتفاق نامناسب است.

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که مایکروسافت تمایل زیادی دارد تا با این خرید بزرگ ۴۴ هزار مجوز و حق امتیاز شرکت بلک‌بری را از آن خود کند و شرکت‌های سرمایه‌گذار جدیدی را به سمت خود بکشاند.
 
کد مطلب: 36268
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام