۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

سه‌چهارم مراکز IT در سازمان‌ها دوگانه می‌شوند

ایتنا - 75 درصد از مراکز IT در سازمان‌های مختلف طی دو سال آینده به قابلیت‌های دو حالته را در اختیار می‌گیرند.
سه‌چهارم مراکز IT در سازمان‌ها دوگانه می‌شوند


«پیتر ساندرگارد» مدیر تحقیقات جهانی گارتنر اعلام کرد حدود نیمی از سازمان‌ها در سراسر دنیا برای بهره‌مندی از خدمات فناورانه دو حالت کلی را در سیستم‌های داخلی خود تعریف می‌کنند و به عبارت دیگر، در شرایط مختلف به دو صورت عکس‌العمل نشان می‌دهند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی،‌ ساندرگارد در جریان سخنرانی خود در کنفرانس Gartner Symposium/ITxpo 2015 توضیح داد که این روزها تعداد بیشتری از کسب و کارها سعی می‌کنند برای پاسخگویی هرچه بهتر به دیجیتالی کردن فرآیندهای داخلی، دو مدل مجزا را در بخش IT‌ خود تعریف کنند.

مدل نخست مربوط به فرآیندهای عملیاتی می‌شود که در آن یک چشم‌انداز کلی از خدمات عملی IT به دست می‌آید و بخش‌های مختلف مبتنی بر آن گام برمی‌دارد.
حالت بعدی که چابکی بیشتری دارد، در مقابل نیازهای مختلف کسب و کار عکس‌العمل مناسب نشان می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند تا سازمان در شرایط لازم بتواند مانند یک استارت‌آپ عمل کند.

گسترش قابلیت‌های دو حالته در بخش IT سازمان‌ها باعث شده است توانمندی بیشتری در این زمینه ارائه شود و کسب و کارها در زمینه‌های مختلف فعالیت خود بتوانند در شرایط متفاوت، عکس‌العمل‌های مناسب نشان دهند.

 

مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرده است ۷۵ درصد از مراکز IT در سازمان‌های مختلف طی دو سال آینده به قابلیت‌های دو حالته را در اختیار می‌گیرند و ساندرگارد نیز در این خصوص توضیح داده است که در سال ۲۰۱۷ تعادل بیشتر بین دو حالت مختلف در مرکز IT سازمان برقرار می‌شود.

او گفت: «مشکل اصلی این است که چگونه یک سازمان بتواند فرآیندهای خود را به درستی مدیریت کند و به این سطح از اطمینان برسد که آخرین نوآوری‌های موجود را مورد استفاده قرار می‌دهد. زمانی که دو حالت مختلف در سیستم‌های IT سازمانی تعریف می‌شود، مدیران عامل می‌توانند با چابکی بیشتر تصمیمات خود را اتخاذ کنند و بیشترین بهره را از زیرساخت‌های فناورانه خود ببرند.»
 
کد مطلب: 36137
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام