۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۲

کاهش جریمه دریافتی اپل از سامسونگ در دادگاه تجدیدنظر

ایتنا- اپل و سامسونگ سال‌هاست درگیر دادگاه و شکایت سریالی هستند!
کاهش جریمه دریافتی اپل از سامسونگ در دادگاه تجدیدنظر


یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا اعلام کرد: از میزان جریمه ۹۳۰ میلیون دلاری سامسونگ که باید به علت تقلید تجاری از اپل به آن پرداخت شود، کاسته می‌شود.


به گزارش ایتنا از فارس، این دادگاه اگر چه حکم محکومیت سامسونگ را تائید کرده، اما میزان جریمه پرداختی آن را به رقم ۳۸۲ میلیون دلار کاهش داده است.

اپل و سامسونگ چندین سال است درگیر منازعه حقوقی طولانی مدت هستند.

زیرا اپل معتقد است سامسونگ در طراحی گوشی‌های هوشمندش از این شرکت تقلید کرده و طراحی و امکانات گوشی آیفون را در موبایل‌های مختلف خود و از جمله گوشی‌های سری گالکسی گنجانده است.

بر طبق حکم قاضی لوسی کوه که در دادگاهی در شمال کالیفرنیا صادر شده، سامسونگ باید بابت نقض دو حق اختراع ثبت شده شرکت اپل هم مبلغ ۵۴۸ میلیون دلار خسارت پرداخت کند.

اپل و سامسونگ هم‌اکنون در سراسر جهان درگیر بیش از ۵۰ منازعه حقوقی هستند که از سال ۲۰۱۱ یعنی چهار سال بعد از به بازار آمدن اولین آیفون آغاز شده است.

اولین شکایت اپل بر ضد سامسونگ در آوریل سال ۲۰۱۱ تقدیم دادگاه شد و بر طبق آن اپل رقیب کره‌ای خود را به کپی کردن ظاهر و امکانات گوشی آیفون و تبلت آیپد متهم کرد.

شرکت سامسونگ هم در مقابل شکایاتی را از اپل در دادگاه‌هایی در کره جنوبی، ژاپن، آلمان، انگلیس و آمریکا به دادگاه ارائه کرد و درگیری دو طرف کماکان ادامه دارد.
کد مطلب: 36131
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام