۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴

ارتش چین استفاده سربازان از ساعت هوشمند را ممنوع کرد

ایتنا- به دلیل مسائل محرمانه و امنیتی، استفاده از ساعت‌های هوشمند که به اینترنت متصل می‌شود ممنوع است.
ارتش چین استفاده سربازان از ساعت هوشمند را ممنوع کرد


ارتش چین به سربازان این کشور در خصوص استفاده از ساعت‌های هوشمند، عینک‌های پیشرفته و دیگر دستگاه‌های پوشیدنی متصل به اینترنت هشدار داد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، ارتش چین ضمن هشدار به سربازان این کشور در خصوص استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی اعلام کرد که این ابزار‌ها می‌توانند امنیت کشور را به خطر بیندازند.

پیش‌تر یکی از سربازان ارتش چین حین تلاش برای عکس ‌گرفتن از سربازان این کشور دستگیر شده بود.

روزنامه ارتش آزادی‌بخش خلق چین(پی ال ای) گزارش داد: استفاده از ساعت‌هایی که به اینترنت دسترسی دارند، اطلاعات مکان‌یابی و قابلیت مکالمه تلفنی باید نقض مقررات درباره مسائل محرمانه در پادگان‌های ارتش تلقی شود.

این روزنامه که نهاد رسمی سخنگوی ارتش چین است همچنین نسبت به استفاده از اسمارت فون‌ها و عینک‌های هوشمند پیشرفته از سوی سربازان هشدار دارد.

در این گزارش آمده است: وقتی که افسران و سربازان این عینک‌ها را به چشم می‌زنند این احتمال بسیار وجود دارد که مواضع ارتش قابل ردیابی شود و این امر امنیت عملیات‌های نظامی را به خطر می‌اندازد.

این هشدار پس از آن صادر شده که ارتش چین مطلع شد یکی از سربازان این کشور با یک ساعت هوشمند در پادگان خود در شهر شرقی نانجینگ سعی در عکاسی از سربازان داشته است.

در این گزارش به این موضوع اشاره نشده که آیا این ساعت که هدیه تولد این سرباز بوده ساعت هوشمند اپل بوده یا خیر.

همچنین در مورد عینک‌های هوشمند نیز اشاره نشده که آیا منظور عینک هوشمند گوگل بوده است یا خیر.

چین ابزار‌های امنیتی و تجسسی گسترده‌ای دارد و واشنگتن و پکن هر از گاهی یکدیگر را به حمایت از جاسوسی سایبری متهم می‌کنند.

وزارت امور خارجه چین می‌گوید این کشور قربانی حملات سایبری است و از قانون جدید ضد تروریستی که از شرکت‌های فناوری آمریکایی می‌خواهد برای تجارت در چین کلید‌های رمز‌گذاری خود را تحویل دهند دفاع کرده است.

روزنامه چینی نوشت: این قانون که اواخر امسال اعلام شد کاملا داخلی بوده و یکی از ملزومات دولت چین برای مبارزه با تروریسم است.
کد مطلب: 36072
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام