کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

باورنکردنی است اما اینجا اینترنت هم کم آورد!

سايت خبری خبر آنلاین , 21 ارديبهشت 1394 ساعت 11:58

ایتنا- با انجام آزمایش جراحی از راه دور محدودیت‌های اینترنت نمایان شد.




آیا تابه‌حال شنیده بودید که اینترنت نیز کم بیاورد؟ و محدودیت‌های استفاده از آن خود را نشان دهد؟


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، اخیراً آزمایش جراحی از راه دور یا Telesurgery در امریکا محدودیت‌های موجود بر سر راه اینترنت را به خوبی نشان داد.

جراحی از راه دور این امکان را فراهم می‌آورد که جراحان از هر نقطه با بیماران (در هر نقطه فیزیکی دیگر) و در هر زمان تماس برقرار می‌کنند.

در این جراحی رباتیک دکتر قادر است تا برای هدایت یک دستگاه مکانیکی از راه دور دستور داده و ابزار بر اساس دستور دکتر به گردش درآمده و کارهای تعریف‌شده را انجام دهد.

تاکنون استفاده از ابزارهای رباتیک در جراحی هنگامی‌که اپراتور و دستگاه در یک مکان بوده‌اند، جواب داده است اما حالا که بین این دو، فاصله زمانی و مکانی افتاده (جراح در یک نقطه از کره زمین و در ساعتی متفاوت از ساعت اتاق عمل قرارگرفته است) دانشمندان متوجه مشکل بزرگی بنام تأخیر در سرعت اینترنت / latency و درنتیجه مشکل در عمل جراحی‌شده‌اند.

جالب اینجاست در آزمایش مذکور در مرکز بیمارستانی نیکلسن در فلوریدا کل فرایند در یک شبکه بسیار قوی با سرعت بالای اینترنت انجام‌شده اما تأخیر و محدودیت در اینترنت که امری ذاتی است خود را نشان داده است.

به همین خاطر مقامات دفاعی امریکا با هزینه ۴.۹ میلیون دلاری سعی کرده‌اند تا با انجام آزمایش‌های جدی خطرات پهنای باند را برای انجام جراحی از راه دور تجربه کنند.

سؤال اینجاست که در میادین نبرد، انجام جراحی از راه دور عقلانی است؟

چرا که در بهترین حالت و به دور از مناطق عملیاتی بدلیل تاخیر در سرعت اینترنت ممکن است جان بیمار به خطر بیفتد، چه رسد به مناطق جنگی! (حالا هکرها به کنار)


کد مطلب: 35986

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35986/باورنکردنی-اما-اینجا-اینترنت-هم-کم-آورد

ايتنا
  https://www.itna.ir